به گزارش پارس به نقل از فارس، دومین گروه از نیروهای مسلح حزب کارگران کردستان « پ ک ک» متشکل از ۱۵ نفر امروز وارد استان « دهوک» شد که با ورود نخستین گروه در روز گذشته، شمار آنها به ۳۰ نفر می رسد.

دومین گروه از نیروهای پ ک ک که خاک ترکیه را ترک کردند، امروز وارد منطقه کوهستانی استان دهوک در منطقه کردستان عراق شدند.

« دیار قامشلو» عضو یکی از گروه های کردستان گفته است که ۱۵ نفر از نیروهای پ ک ک امروز صبح وارد منطقه کردستان عراق شدند در حالی که روند عقب نشینی از خاک ترکیه همچنان ادامه دارد.

وی ضمن انتقاد از موضع دولت عراق نسبت به ورود نیروهای پ ک ک به خاک این کشور گفت: زمان ورود گروه سوم این نیروها به عراق مشخص نیست.

دیار قامشلو تصریح کرد: تمامی طرف های منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله آمریکا از طرح صلح ترکیه حمایت کردند و در ادامه از دولت عراق خواست تا حمایت خود را از روند صلح در ترکیه اعلام کند برای اینکه موفقیت این روند تاثیرات مثبتی دارد که نه تنها ترکیه بلکه تمامی منطقه از آن سود خواهند برد.

نخستین گروه از نیروهای پ. ک. ک متشکل از ۱۵ مسلح روز گذشته وارد استان دهوک شد.

چندی پیش وزارت خارجه عراق مخالفت خود را با ورود گروههای مسلح پ. ک. ک به خاک این کشور اعلام کرد و گفت که این امر می تواند امنیت و ثبات کشورش را برهم بزند.

در این راستا ترکمن های عراق نیز روز گذشته از اسکان نیروهای کارگران کردستان در مناطق مورد منازعه ابراز نگرانی کردند و اسکان آنها را باعث تشدید بحران و ناآرامی در آن مناطق دانستند.