به گزارش پارس به نقل از مهر، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس در دفاع از پیشنهاد درآمد ۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق میزان پرداخت به مردم کاهش می یابد و با تغییراتی که در قیمت دلار مواجه هستیم و همچنین کاهش ارزش ریال را در پی داشته است قیمت حامل های انرژی به میزانی است که مصرف افزایش یافته و قاچاق نیز زیاد می شود.

وی ادامه داد: با تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق نمی توانیم به تولید کمکی کنیم کشور ما شرایط خاصی دارد که نمی توانیم آن را انکار کنیم و حتماً تصمیمات درباره هدفمندی یارانه ها در نظام اقتصادی و معیشتی مردم تاثیرگذار است.

ندیمی ادامه داد: هدفمندی یارانه ها اجرایی شد و از آن به شجاعت یاد کردند گفته شد رانت ها کاهش می باد و مصرف کنترل می شود الان باید ببینیم کجا هستیم.

وی ادامه داد: من معتقدم دولت در مرحله اول اجرای هدفمندی گام دوم را هم برداشت و آنچه بین مردم توزیع شد بازتوزیع درآمد حاصل نبود.

نماینده لاهیجان ادامه داد: هم اکنون به دلیل شرایط قیمت قاچاق باز هم به دوران قدیم بازگشته است و مصرف افزایش یافته است.

ندیمی گفت: رهبری به کرات در این باره صحبت کردند و تاکید داشتند نه نظر دولت و نه توقف هدفمندی یارانه ها اما آیا این تصمیم کمیسیون تلفیق به نوعی توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیست؟

  نمایندگان پس از استماع سخنان موافق و مخالف و پیشنهاد درآمد ۸۰ هزار میلیارد تومانی مخالفت کردند.