‌محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه امروز در نشست ماهیانه تشکل متبوع خود اظهار داشت: داعش بیش از چهار پنجم از سوریه را و بخش عمده ای از عراق را نا امن کرده بود و قصد اتفاقات بزرگتری را در منطقه داشتند و حتی برای ایران افغانستان و پاکستان خلیفه تعیین کرده بودند ولی با ایثارگری مجاهدین و دوراندیشی رهبری و با فرماندهی مخلصانه و شجاعانه سردار سلیمانی و با همکاری دولت های عراق و سوریه محور مقاومت به پیروزی رسید.

وی افزود: خوابی که برای فلج کردن محور مقاومت دیده بودند وارونه تعبیر شد ولی تفکر داعش ریشه دوانده و باید به آن توجه شود.

باهنر با بیان اینکه قبل از ایجاد طالبان و القاعده علمای تسنن تصور می کردند که شیعه انقلابی به جهاد اهمیت می دهد اما جهاد در اهل تسنن فراموش شده است, گفت: اهل تسنن باید یا لیبرال باشند یا انقلابی چون سنی انقلابی داعش می شود.

وی با اشاره به لزوم عدم دامن زدن به شکاف های مذهبی گفت:  شاید یکی از راه هایش این باشد که ما شیعیان در برخی اعتقاداتمان خیلی تندروی نکنیم. برخی مداحان قبل از ایام محرم ایام مسلمیه و برای بعد از آن محسنیه را برگزار می کنند و ما نباید در بخش هایی که اختلاف وجود دارد بدمیم و باید وحدت را مدنظر داشته باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به زلزله غرب کشور اظهار داشت: در خیلی از زلزله ها بودم و رفته ام ولی این زلزله علی رغم دلخراش بودنش بخش امداد و نجات اعم از ارتش، سپاه، دولت و هلال احمر خوب کار کرد.

وی افزود: اسکان با چادر ساده ای است و اگر بخواهد اسکان موقت بوجود بیاید حدود 7تا 10میلیون برای هر خانوار به وجود بیاید و اگر این پول روی هزینه اسکان دائم گذاشته شود می توان خانه های بهتری ساخت تا بهره وری خوبی داشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: رقمی که کل بانک ها کسری دارند عدد وحشتناکی است و سال ها ترازشان را عمدا بالا نگه داشته اند ولی اکنون ترازشان پایین آمده است.

باهنر با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کسری بودجه سال 96دولت را احصا کنیم رقم بالایی است، اظهار داشت: طرح تحول سلامت با این وضعیت قطعا از یارانه ها بدتر خواهد شد و دولت در پرداخت آن با مشکل مواجه می شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه جراحی های اساسی در کشور نیاز است، تصریح کرد: در پایان مجلس نهم تصویب کردیم که باید بخشی از یارانه بگیران حذف شود ولی آقای نوبخت از همان ابتدا گفت این کار شدنی نیست.