«رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا، تاکید کرد که حمایت و پشتیبانی از نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را ادامه خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کُردی خندان، اظهار داشت که درباره اظهارات «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه مبنی بر تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکش، اظهارنظر نمی‌کند.

وزیر خارجه ترکیه، جمعه با اشاره به تماس تلفنی ترامپ با اردوغان گفت که رئیس‌جمهور آمریکا دستورات شفافی مبنی بر عدم ارسال کمک‌های نظامی اضافی به یگان‌های حمایت ار کردها در سوریه صادر کرده است.

دیلون تصریح کرد: از زمان آغاز عملیات «الرقة» و در زمانی که ما اسلحه و تجهیزات برای نیروهای کُرد حاضر در نیروهای دموکراتیک سوریه ارسال می‌کردیم، طرف ترکی را آزادانه و شفاف و مستمر در جریان این اطلاعات قرار می‌دادیم. ما فهرستهایی از کلیه سلاح‌ها و تجهیزات نظامی ارسال شده به کردها در اختیار داریم و هیج تغییری در این مسئله حاصل نشده است.

وی افزود که حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه خواهد یافت زیرا هنوز مناطقی تحت اختیار داعش قرار دارد که باید آزاد شوند. ما به حمایت از شرکایمان ادامه می دهیم و همان‌گونه که برای آزادسازی منبج و الطبقة و الرقه کمکشان کردیم اکنون نیز از آنها در استان دیرالزور حمایت می‌کنیم.