ناصر ایمانی کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفت وگو با پارس نیوز؛ ضمن انتقاد از دوقطبی شدن فضای سیاسی کشور گفت: اساسا مقوله دوقطبی شدن امری پذیرفته نیست. تحقق این ضعف زمینه را برای تقابل و نزاع فراهم می کند.

این کارشناس سیاسی فضای سیاسی دوقطبی شده را سبب ایجاد هزینه های سنگین برای کشور دانست و تاکید کرد: این مهم نه تنها بستری برای سلب آزادی بیان است، بلکه هزینه های بسیاری را در بعد مادی و معنوی برای مردم و کشور در بر خواهد داشت. از جمله اینکه با تغییر هر دولت ما شاهد هستیم تمام افراد تنها به جرم داشتن نظری از قطب دیگر سیاسی، برکنار می شوند. این به جز هزینه های مادی، هزینه های معنوی نیز به کشور تحمیل می کند.

ایمانی فضای فعلی سیاست کشور را دوقطبی و به مثابه قبیله گرایی دانست و افزود: در قبیله گرایی اگر یک نفر، شخصی از قبیله مقابل را به قتل برساند، نه تنها مورد مذمت قبیله متبوعش قرار نمی گیرد، بلکه به دفاع از او برمی خیزند. امروز هم شرایط در سپهر سیاسی کشور به همین ترتیب است. کسی که کار و یا اظهار نظر خطا و اشتباهی می کند، به جای نقد و تذکر مورد حمایت جریان متبوعش قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه جریان چپ پایه گذار دو قطبی در کشور بود خاطرنشان کرد: پیش تر با عناوینی همچون راست و چپ و برچسب هایی همچون تندرو و معتدل باب دوقطبی سازی سیاسی در کشور از سوی جریان چپ گذاشته شد. در انتخابات 96 هم شاهد بودیم که این امر از سوی جریان چپ به اوج خود رسید.

این کارشناس سیاسی با استقبال از تعریف جریان نواصولگرایی که از سوی قالیباف مطرح شد، تصریح کرد: چه در جریان اصلاح طلب و چه در جریان اصولگرا باید مسیرهای جدید و سخنان جدید تعریف و مطرح شود تا کشور از وضعیت هزینه ساز فعلی که محصول فضای دوقطبی سیاسی است، نجات پیدا کند. با توجه به اینکه قالیباف مسیر جدیدی را در سپهر سیاسی کشور گشوده، می بایست از آن استقبال کرد.

وی با انتقاد از کسانی که هدف قالیباف را از مطرح کردن جریان نواصولگرایی انتخاباتی می دانند و به مذمت او می پردازند گفت: اساسا چه اشکالی دارد که آقای قالیباف با ارائه تعریفی نو از نواصولگرایی به دنبال اهداف انتخاباتی باشد؟ مگر دیگر جریان های سیاسی کشور با هدف توفیق در انتخابات فعالیت های سیاسی خود را تنظیم و تعریف نمی کنند؟