به گزارش پارس به نقل ازایسنا، مصطفی محمد نجار در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به روند برگزاری انتخابات شوراها و با بیان این که در ۲۶ اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت ها برای انتخابات شوراها از سوی هیات نظارت اعلام می شود و افراد رد صلاحیت شده در چارچوب تاریخ مشخص شده می توانند به نتایج بررسی صلاحیت ها اعتراض کنند، گفت: بعد از اعلام نهایی بررسی صلاحیت ها از سوی هیات نظارت برای انتخابات شوراها کاندیداها هفت روز فرصت دارند که تبلیغات خود را انجام دهند و این فرصت از روز ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

وی با اشاره به روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و با بیان این که فرایند ثبت نام به اتمام رسیده و اسامی برای بررسی و تایید صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شده است، ادامه داد: این شوراها نیز در حال بررسی صلاحیت کاندیداها در فرصت ۵ روزه است، گرچه می تواند از فرصت ۵ روزه دیگر نیز استفاده و آن را تمدید کند.

وی گفت: بعد از این که شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها را انجام داد، نتیجه را به وزارت کشور اعلام می کند و از زمانی که وزارت کشور نتایج بررسی ها را اعلام کرد و اسامی نهایی کاندیداها از سوی وزارت کشور اعلام شد فرصت برای تبلیغات آغاز می شود و این فرصت تا یک روز از قبل برگزاری انتخابات ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر کشور با تاکید بر این که تاکنون ۶ نفرکاندیداهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده اند، گفت: من در اینجا تاکید می کنم که کاندیداهایی که می خواهند انصراف دهند، طبق قانون باید خودشان و یا نماینده تمام الاختیارشان این موضوع را به وزارت کشور اعلام کنند.

وی با توصیه به کاندیداها مبنی بر این که از تبلیغات زودرس خودداری و همه در چارچوب قانون عمل کنند، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در انتخابات شوراها چند درصد از شرکت کنندگان توسط هیات اجرایی تایید شده اند و نظر شما در ارتباط با روند تایید صلاحیت ها چیست؟ گفت: در این دوره تعداد رد شدگان کم است و تاکنون خوب عمل شده و کار ادامه دارد و باید منتظر باشیم تا نتایج نهایی اعلام شود.

وی درباره تبلیغات زودرس ربخی کاندیداها نیز گفت: نحوه برخورد با تبلیغات زودرس از سوی کاندیداها در قانون مشخص شده و براساس ضوابط قانونی عمل می شود.