به گزارش پارس ، محمدجواد ابطحی درگفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: شورای نگهبان در این مرحله نباید به خاطر وجود برخی شخصیت ها و جریان ها، تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی های رییس جمهور درقانون اساسی به درستی مطرح شده است، افزود: تایید این مصداق ها و ویژگی ها را که نمونه بارز آن رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن است شورای نگهبان باید تشخیص دهد. شورای نگهبان باید در تایید و تشخیص این مصداق ها با قاطعیت عمل کرده و کسانی را انتخاب کند که واقعا واجد شرایط لازم برای رییس جمهور شدن باشند.

این عضو جبهه پایداری درباره تعدد نامزدهای این دوره از انتخابات نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند همه سلایق باید شرکت کنند، اما آنچه بیشتر مورد نظر ایشان و مردم است، حضور و مشارکت پرشور مردم در پای صندوق های رای خواهد بود، نه حضور پرشور نامزدها برای نام نویسی. اکنون فضای انتخابات در سه قطب بین اصلاح طلبان، اصولگرایان و نامزدهای مورد نظر دولت است.

ابطحی ادامه داد: با ورود اصلاح طلبان به عرصه انتخابات، اصولگرایان در موقعیت خطیری قرار گرفته اند که اگر در این برهه به وحدت نرسند، ممکن است که اصلاح طلبان، مشارکتی ها و کارگزاران پست ریاست جمهوری را تصاحب کنند.

وی با بیان اینکه" اصولگرایان باید گذشت اخلاقی داشته باشند و دست از لج و لجباری بردارند" ، تاکید کرد: اصولگرایان باید هرچه زودتر بر روی کاندیدای صالح، ساده زیست، مردمی، ولایت مدار و شخصی که تابع نظر رهبری باشد اجماع کنند و این مرحله را به سلامت به پیش ببرند.

این فعال سیاسی در ادامه ابراز عقیده کرد: مشخص است که اصلاح طلبان بر هاشمی تکیه کرده اند و قطعا نیز سایر نامزدهای اصلاح طلب در روزهای آینده به حمایت از هاشمی کنار خواهند رفت.

ابطحی درباره کاندیدای طیف حامی دولت نیز مدعی شد: دولت چندین نامزد را وارد عرصه کرده است که دست خالی نباشد، چون احتمال برخی رد صلاحیت ها در بین این نامزدها وجود دارد.