جهانگیری اول بار پس از زلزله میز محاکمه را وسط گذاشت و روحانی سپس آن را با خود به کرمانشاه برد.
در حالی که در روند کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه به خاطر کشمکش‌های سیاسی و برخی سوءمدیریت‌ها مشکلاتی نیز دیده می‌شود، روز گذشته رئیس‌جمهور خواستار آن شده که این واقعه به میز محاکمه تبدیل نشود. البته روحانی روزی که به کرمانشاه سفر کرد، خود به نوعی میز محاکمه را هم با خود به آنجا برد. ‌

میز محاکمه را برای نخستین بار‌ اسحاق جهانگیری معاون اول خود روحانی ‌وسط گذاشت. جایی که وی تنها ساعتی بعد از وقوع زلزله که هنوز ابعاد واقعی آن رخ ننموده بود، مدعی شد که «بیشتر خانه‌های تخریب شده در استان کرمانشاه متعلق به مسکن مهر بوده است!» پس از این گفته‌ها بود که رسانه‌های نزدیک به دولت نیز با خط گرفتن از جمله اسحاق جهانگیری، خط اصلی خبر را به جای تشویق مسئولان و مردم به امداد رسانی و کاهش آلام مصیبت دیدگان به سمت معرفی مقصر بردند و اصل این واقعه تلخ و آنچه در این شب‌ها بر مردم آسیب دیده غرب کشور می‌گذرد، در حاشیه قرار گرفت.

‌رئیس‌جمهور ‌ هنگام حضور در مناطق آسیب دیده ‌ پروژه‌ای را که حالا میز محاکمه می‌نامد دنبال و در جمع مردم عنوان کرد «در این حادثه برخی ساختمان‌هایی که به صورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می‌گذرد، تخریب و دچار حادثه شده‌اند». رئیس‌جمهور در ستاد بحران استان نیز گفت«وقتی به سر پل ذهاب رفتیم دیدیم که چگونه خانه‌های مردم که در کنار خانه‌های مسکن مهر بود حتی شیشه‌هایش هم نشکسته بود اما خانه‌های مسکن مهر تخریب شده بودند.» جالب آنجا بود که این سیاسی کاری چهره‌های دولتی در خصوص زلزله کرمانشاه با اعتراض چهره‌های اصلاح طلب نیز همراه شده است. جایی که عبدالله رمضانزاده به گفته‌های وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر می‌تازد و در توئیتر خود می‌نویسد: «جناب آخوندی! فقط مسکن مهر نیست. بیمارستان سرپل ذهاب که کارفرمایش وزارتخانه شماست هم کاملاً تخریب شده. » حال فارغ از اینکه در این پروژه حق با چه کسی است، باید امیدوار بود که گفته‌های روز گذشته رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت ‌ آبی بر آتش سیاسی کاری زلزله کرمانشاه شود. اتفاقی که می‌تواند تمرکز همگان را به موضوع رفع آلام و رنج‌های هموطنان آسیب دیده معطوف کند. اگرچه نیاز است در موقعیت مناسب و فارغ از هر سیاسی کاری و بر اساس یک کار دقیق کارشناسی کیفیت ساخت پروژه مسکن مهر و میزان تأثیرش در خسارت‌های این زلزله مورد ارزیابی قرار بگیرد و با خاطیان نیز برخورد صورت پذیرد.