امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب که تا رفع نیاز مردم مناطق زلزله زده، عملیات امدادرسانی و ارسال اقلام ضروری و مورد نیاز آسیب دیدگان توسط یکان های ارتش ادامه خواهد یافت، افزود: علاوه بر ارسال 1650 تخته چادر گروهی 6 نفره به همراه 80 هزار بطری آب معدنی که تا ظهر امروز در منطقه تخلیه شد، عصر امروز نیز بیش از 110 تن اقلام ضروری بویژه چادر گروهی توسط سه فروند هواپیمای ۷۴۷، ایلوشین و سی 130 نیروی هوایی ارتش به کرمانشاه ارسال شد.

امیر تقی خانی در ادامه افزود: علاوه بر چندین تیم پزشکی مجهز و بیمارستان های صحرایی موجود در منطقه غروب امروز 20 نفر از پزشکان متخصص نیروی هوایی ارتش به سرپرستی دکتر نصوحی، رییس اداره بهداشت و درمان این نیرو به منطقه اعزام شدند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: عملیات آواربرداری و امدادرسانی و تقسیم مواد غذایی کنسروی، غذای گرم، قرص نان و آب معدنی بین هموطنان آسیب دیده، توسط تیپ های نیروی زمینی ارتش همچنان ادامه دارد و یکان های این نیرو تاکنون 162 جسد را از زیر آوار خارج کرده اند. تقویت تجهیزات مهندسی ارتش با استقرا بیل های مکانیکی، جرثقیل و لودر نیز در دومین روز بعد از زلزله از دیگر اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در این حادثه مصیب بار بود.

امیر تقی خانی همچنین به انتقال موکب اربعین ارتش مستقر در مهران به همراه تجهیزات و نیروی انسانی با حضور خیرین به پادگان ابوذر برای پذیرایی از آسیب دیدگان خبر داد و افزود: تامین تخت های مورد نیاز بیمارستان 520 نیروی زمینی ارتش در کرمانشاه و نصب چادر در محوطه این بیمارستان برای پذیرش و درمان بیش از 950 نفر از مراجعین و نیز اعزام تیم های پزشکی و پیراپزشکی از بیمارستان های منطقه ای ارتش واقع در اصفهان، همدان و خرم آباد و دو تیم زنده یاب از تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد به مناطق زلزله زده، بخش دیگری از اقدامات امدادرسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا این لحظه بوده است.

وی در ادامه از افزایش پروازهای هوانیروز برای جابه جایی مجروحان و ارسال نیازمندی های ضروری در منطقه خبر داد و افزود: تا کنون 4 هزار پتو توسط نیروی زمینی توزیع شده و همکاری خوبی نیز با نیروی انتظامی در برقراری و تامین امنیت مناطق زلزله زده صورت پذیرفته است.

سخنگوی ارتش همچنین گفت: مقارن ظهر امروز توسط تیپ 281 نیروی زمینی ارتش یک کودک 6 ساله زنده از زیر آوار بیرون آورده شد که حال عمومی وی خوب است.

امیر تقی خانی در پایان خاطرنشان کرد: ارتش حزب الله به عنوان وظیفه ذاتی خود و ماموریتی که از ناحیه فرماندهی معظم کل قوا در خصوص امدادرسانی به این سازمان ابلاغ شده است؛ از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهد کرد و در مسیر اجرای هرچه بهتر این وظیفه و ماموریت ارزشمند از تمام امکانات، استعداد و توان خود بهره خواهد گرفت تا ان شاءالله با عنایت الهی، دعای امام زمان (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) و با همراهی دولت محترم، مردم عزیز و سایر نهادها و سازمان های کشوری و لشکری هرچه زودتر آلام مردم عزیز کاهش یافته و شرایط عادی برای زندگی هموطنان آسیب دیده ایجاد گردد.