محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به طور سرزده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه شرکت کرده بود، ضمن پیگیری امور امدادی و وضعیت آسیب دیدگان در جریان تلاش‌های دستگاه های اجرایی، سپاه، بسیج و ارتش در مناطق زلزله زده قرار گرفت.

رضایی همچنین عصر روز دوشنبه با حضور در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب از نزدیک امور امدادرسانی به آسیب دیدگان و توزیع آب، نان و چادر پیگیری کرد و در جلسه مسولان ارتش که مسئولیت کمک رسانی در منطقه سرپل ذهاب را برعهده گرفته‌اند شرکت کرد.

وی همچنین در دیدار با فرماندهان سپاه و ارتش که مسئولیت امداد رسانی به روستاها را برعهده گرفته اند، وضعیت کمک به روستاییان را جویا شد.

زلزله کرمانشاه |محسن رضایی در مناطق زلزله‌زده + عکس

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه با اشاره به این که هموطنان مؤمن، شجاع و غیرتمند کرمانشاه همواره در جریان حوادث انقلاب و دفاع مقدس، پیشتاز دفاع از کشور و‌ ملت بزرگ ایران بوده‌اند، گفت: از ستاد مدیریت بحران و دستگاه های ذیربط انتظار می رود حداکثر توان، ظرفیت و تلاش شبانه روزی خود را برای کاستن از بار این مصیبت، سرعت بخشیدن به آواربرداری، ارائه خدمات رسانی، انتقال مجروحان، عملیات امدادی و رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله به کار گیرد .

رضایی همچنین با تأکید بر لزوم جبران خسارتهای ایجاد شده و ترمیم آسیب‌های مادی و روحی حاصل از زلزله اخیر افزود: جبران خسارت‌ها و کاهش آلام و آسیب های این حادثه، مستلزم عزم و اراده داوطلبانه عمومی و بسیج ملی هموطنان، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است که باید در کمال سرعت و دقت صورت پذیرد. تلاش مسئولان با تمام توان ادامه دارد ولی عمق فاجعه زیاد است. همه دارند تلاش می‌کنند ولی نیاز به کمکهای بیشتر است.