دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صبح یکشنبه خود را با توئیت کردن درباره دیدار روز گذشته با «ولادیمیر پوتین» همتای روس آغاز کرد و بار دیگر آنهایی که مانع از بهبود رابطه واشنگتن- مسکو می‎شوند را به باد انتقاد گرفت.

وی در این باره نوشت: کی این نادان‎ها و کینه‎توزها می‎فهمند برقراری رابطه خوب با روسیه، یک کار خوب است و نه یک کار بد. آنها دائم سیاسی کاری می‎کنند و این برای کشور ما (آمریکا) بد است. من می‎خواهم مشکلاتی مانند کره شمالی، سوریه، اوکراین و تروریسم را حل کنم و روسیه می‎تواند کمک بزرگی باشد!

همچنین به گفته «رویترز»، ترامپ امروز یکشنبه بار دیگر تاکید کرد که پوتین هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را رد کرده است.

وی در این باره گفت: هربار که او (پوتین) مرا می‌بیند، می‎گوید «من این کار را نکردم» و من هم واقعا باور می‎کنم که وقتی چنین چیزی می‎گوید کاملا صادق است.

ترامپ ادامه داد: فکر می‎کنم وی (پوتین) از این بابت خیلی مورد توهین قرار می‎گیرد و این مسئله برای کشور ما خوب نیست.

گفتنی است دیروز شنبه در دومین روز از اجلاس اقتصادی «اَپک» که در ویتنام انجام شد، رهبران آمریکا و روسیه در حد دست دادن و قدم زدن، دیداری غیر رسمی داشتند و ملاقات رسمی آنها میسر نشد.

پوتین ساعاتی بعد از پایان نشست در کنفرانسی خبری گفت: عدم برقراری دیدار رسمی نشان از بحرانی بودن روابط مسکو- واشنگتن دارد.