به گزارش پارس ، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعدد کاندیداهایی که از سوی دولت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند، گفت: با توجه به تصور غیرواقعی احمدی نژاد از وضعیت مشائی وی همه انرژی و پتانسیل خود را صرف مشائی کرد تا بتواند ثبت نام کند و به نظر می رسد بقیه اعضای دولت ثبت نامشان با نظر احمدی نژاد نبوده است.

دهقان افزود: اگر احمدی نژاد می خواست گزینه ای به جز مشائی داشته باشد افرادی مانند الهام، صالحی و نیکزاد را معرفی می کرد و عدم ثبت نام این افراد بیانگر این است که احمدی نژاد تمام توان خود را بر روی مشائی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور با این اقدام خود به دنبال بالابردن هزینه رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان است و این در حالی است که در جامعه کاندیدای دولت فاقد جایگاه مناسب است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیگر افرادی که از سوی دولت ثبت نام کرده اند و در روزهای گذشته انصراف خود را اعلام کردند اصلا رجل سیاسی نبوده اند و از همان اول ثبت نام آنها بی نتیجه تصور می شد.

نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طبق اخبار شنیده شده انصراف برخی کاندیداهای دولت در روزهای اخیر به دو دلیل بوده است، اول اینکه متوجه شدند که صلاحیت آنها تایید نمی شود و دوم اینکه چون بدون اطلاع ثبت نام کردند، مقام ارشد اجرایی آنها را منصرف کرده است.

دهقان در پایان یادآور شد: اخبار حاکی از آن است که احمدی نژاد به برخی کسانیکه انصراف داده اند، اعلام داشته یا انصراف می دهید و یا با شما برخورد کرده و عزلتان می کنم.