به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، « ابراهیم الدراوی» مدیر پژوهش های فلسطین در قاهره گفت که هیئت های فتح و حماس امروز با مسئولان مصری به منظور بررسی پرونده های لاینحل بین دو طرف، دیدار می کنند.

بررسی پرونده هایی که به مراحل نهایی رسیده از جمله پرونده های (دولت، انتخابات، سازمان آزادی بخش فلسطین و آشتی جمعی) از جمله محورهای بحث طرفین در این دیدار است و این در حالی است که هنوز درباره پرونده امنیتی مذاکرات صورت نگرفته است.

دیدارهای هیئت های فتح و حماس در حالی است که قرار است « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر هفته جاری به قاهره سفر کرده و با « محمد مرسی» رئیس جمهور مصر دیدار نماید.

قرار است دو طرف در این دیدار علل به تعطیلی کشانده شدن آشتی فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهند بویژه اینکه مرسی اخیرا سه راهبرد برای حمایت از قضیه فلسطین اعم از تشکیل دولت فلسطین آنگونه که فلسطینیان می خواهند، رفع محاصره ملت فلسطین و تحقق آشتی فلسطینیان، تعیین کرده است.

« موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس نمایندگی این جنبش در دیدار با هیئت فتح را بر عهده دارد و « عزام الاحمد» ، « صخر بسیسو» و « امین مقبول» نیز نمایندگان فتح هستند.