رخدادهای 1 آبان 63

چکیده:

امام بر ضرورت برنامه ریزی در سازمان صدا و سیما تاکید کردند. آیت الله خامنه ای: ما در همه میدان ها با رژیم اشغالگر قدس مبارزه خواهیم کرد. تیپ 12 زرهی و گردان کماندویی ارتش عراق منهدم و 1200 مزدور بعثی کشته و زخمی شدند. رژیم بعثی عراق شماری از سربازان مسلمان خود را زنده به گور کرد. ریگان: شاه ایران طبق دستور ما عمل می کرد.

تاکید امام بر برنامه ریزی در صدا و سیما

آقای محمد هاشمی مدیر عامل سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به اتفاق چند تن از معاونین این سازمان دیروز با امام امت دیدار کرد. در این دیدار مدیر عامل سازمان صدا و سیما گزارشی در زمینه مسائل جاری سازمان را به اسحضار امام امت رساند.

آنگاه رهبر انقلاب اسلامی بر ضرورت عنایت به امر برنامه ریزی در این سازمان تاکید کردند و از مسئولین کشور خواستند که در جهت توسعه پوشش صداوسیما و گسترش برنامه های آن به منظور مقابله با تبلیغات استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی توجه بیشماری داشته باشند.(1)

آیت الله خامنه ای: مبنای کار ما تشنج زدایی است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیروز در آستانه برگزاری سمینار سفرا و کارداران و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در اروپا و و آمریکا یا یادآوری سیاست قاطع جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به طور قاطع و بدون هیچ گونه ملاحظه و فشارپذیری در سطح بین المللی اعلام کرده ایم که در همه میدان های ممکن با رژیم اشغالگر قدس مبارزه خواهیم کرد و این مبارزه را همچنان ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور در مورد سیاست منطقه ای ایران نیز گفت: استکبار به کشورهای خلیج فارس چنین القاء می کند که جمهوری اسلامی در صدد است نظام آنان را ساقط کند در حالی که ما احتیاجی نداریم که همسایگان خود را برنجانیم ما احتیاج داریم در داخل مرزهای خود امنیت، آسایش و سلامت حکمفرما باشد. طبیعی است که ما مبنای کارمان بر تشنج زدایی است. چه دلیلی دارد ما به همسایه هایمان چشم طمع داشته باشیم.(2)

دفع پاتک دشمن در میمک

در جریان دفع پاتک دشمن بعثی در منطقه عملیاتی میمک طی سه روز گذشته تیپ 12 زرهی لشکر 3 زرهی ارتش بعث به میزان صد در صد، تیپ 403 مستقل عراق به میزان 40 درصد، یک گردان کماندویی دشمن به میزان 80 درصد و گارد مخصوص به میزان 70 درصد منهدم شد.

آخرین گزارش ها حاکیست در جریان دفع این پاتک ها 30 دستگاه تانک و نفربر و 20 دستگاه خودرو منهدم و 1200 نفر از افراد صدامی کشته و مجروح شدند که آمار کشته شدگان و مجروحین ارتش بعث به 3800 تن رسید. دشمن برای تخلیه اجساد و مجروحان علاوه بر آمبولانس از خودروهای سنگین نیز استفاده می کند.همزمان گزارش رسیده است که دیروز نیز سرگرد حیدر عبدالله از افسران گارد مخصوص ارتش بعث عراق نیز به هلاکت رسید. خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین گزارش داد دیروز صدام در منطقه عملیاتی میمک حاضر شده و ضمن سخنرانی در بین افسران و درجه داران ارتش شکست خورده اش به نشانه پیروزی های خیالی به افسرانش درجه داد تا شاید با دادن ترفیع از فرار آنها در مقابل نیروهای پرتوان اسلام جلوگیری کند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین گزارش داد رژیم بعث عراق با زنده به گور کردن تعدادی از سربازان مسلمان عراقی که از جنگ با نیروهای اسلام خودداری کرده بودند هولناک ترین جنایت بشری را مرتکب شد. بر اساس این گزارش اخیرا رژیم بعثی عده ای از سربازان مسلمان فراری از جنگ را دستگیر و با حفر خندقی در حوالی بصره آنها را زنده به گور کرده است. (3)

دفاع شدید ریگان از شاه

در دومین مناظره ریگان رئیس جمهور آمریکا و ماندیل رقیب انتخاباتی وی از حزب دموکرات طرفین روی مسائل بین المللی به مباحثه پرداختند.

در این مناظره ریگان رئیس جمهور آمریکا در یک دفاع شدید از شاه معدوم گفت: این یک نقطه تاریک در پرونده آمریکاست که نتوانست از سرنگونی وی جلوگیری کند. به گزارش واحد مرکزی خبر ریگان در این مناظره افزود: شاه ایران یک متحد پابرجا بود. وی طبق دستور ما عمل می کرد و فکر می کنم سقوط وی نقطه تاریکی در پرونده ما باشد. وی در مورد روابط با شوروی نیز گفت: دو ابرقدرت باید برای اجتناب از هر گونه منازعه تلاش کنند وی همچنین گفت: دولت کارتر در معامله با شوروی ها واداده بود.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 1 آبان 63، ص 12
2. کیهان، 1 آبان 63، ص 3
3. اطلاعات، 1 آبان 63، ص 2
4. اطلاعات، 1 آبان 63، ص 20