امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه 24 مهر، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در این سازمان گفت: امروز به یُمن وجود نهاد عقیدتی سیاسی برکات زیادی نصیب ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است. 

وی در این دیدار و در گفت‌و‌گویی که در استودیوی رادیو تلویزیونی این سازمان انجام شد، گفت: امروز به یُمن وجود نهاد عقیدتی سیاسی که از تدابیر و یادگارهای حضرت امام خمینی(ره) می‌باشد، نه تنها کارکنان پایور ما بلکه جوانانی که دو سال از بهترین روزهای زندگیشان را در نیروهای مسلح بعنوان پرسنل وظیفه می‌گذرانند نیز از برکات این سازمان بهره مند می‌شوند.

سرلشکر موسوی در ادامه افزود: اگر امروز لقب ارتش حزب الله از سوی ولی امر مسلمین به ارتش اعطا شده و ارتش ما به یک ارتش معنویت محور تبدیل شده است، همه از برکت وجود سازمان معظم و بزرگ عقیدتی سیاسی و روحانیون، مسئولین و کارکنان زحمت‌کش آن می‌باشد که در کنار فرماندهان و دیگر پرسنل ارتش باری بزرگ را در جهت ارتقای معنویت در ارتش بر دوش می‌کشند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: با بررسی عملکرد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به خوبی درمی‌یابیم آنچه در ارتش ما در 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده چیزی شبیه معجزه است و ارتش کاملاً وابسته را به ارتشی مقتدر، معنویت محور و خودکفا که فقط در جهت آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کند تبدیل کرده است و من بعنوان فرمانده کل ارتش از تلاش روحانیون، فرماندهان، مسئولین و آحاد کارکنان این سازمان نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

وی ادامه داد: آنچه که ما باید به آن توجه کنیم این است که باوجود فعالیت‌های بسیار خوب عقیدتی سیاسی در به انجام رساندن وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته شده، این نهایت کار نیست و توقع و خواست فرماندهی معظم کل قوا و رهبری انقلاب از مجموعه ارتش و عقیدتی سیاسی بیش از این است و ما باید دست در دست هم تلاش کنیم تدابیر و خواست‌های رهبری را به سرمنزل مقصود برسانیم.

فرمانده کل ارتش در ادامه به طرح‌های تعالی محور سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مانند طرح "مصباح" اشاره کرد و افزود: با تعامل بسیار خوبی که بین سامانه فرماندهی و عقیدتی سیاسی وجود دارد و با طرح‌ها و برنامه‌های خوبی که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جهت ارتقای سطح معنویت در آجا دارد، انشاءالله برکات بیشتری از این سازمان نصیب کارکنان ارتش خواهد شد.

سرلشکر موسوی در پایان گفت: همه ما باید تلاش کنیم ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نِصاب شایسته آن برسانیم. نِصابی که متناسب با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و تدابیر حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) باشد.