به گزارش پارس به نقل از العالم، گشتی های ارتش لبنان، سه خودروی بمب گذاری شده را در اطراف مدرسه السلام در منطقه بحنین واقع در شهر الضنیه در شمال لبنان و 50 بمب ِ آماده انفجار را در شهر عکار شمالی شناسایی و خنثی کردند.


در این میان و در حالی که ارتش لبنان بر ادامه عملیات نظامی ضد گروه های تروریست در طرابلس واقع در شمال لبنان، تاکید کرده بود، منابع امنیتی به خبرگزاری ملی اعلام کردند که شهر المنیه، به طور کامل تحت تصرف ارتش لبنان در آمد و نیروهای ارتش، شنبه شب وارد مسجد هارون شدند و شماری از عناصر مسلح را که در آن مخفی شده بودند، بازداشت کردند.

خبرگزاری ملی لبنان همچنین تاکید کرد که بالگردهای ارتش، به محل اختفای شیخ خالد حبلص در بحنین حمله کردند و ستون های دود از این منطقه به آسمان رفت. شیخ حبلس، مردم لبنان را به انقلاب علیه دولت و خروج از ارتش فراخوانده بود. یگان های ارتش همچنین، دانشگاه الشرق، در شهر المنیه و مدرسه السلام در بحنین را نیز تحت کنترل خود درآوردند و ضربه های مهلکی به گروهک وابسته به حبلص وارد کردند.

از سوی دیگر، اوضاع امنیتی در مناطق باب التبانه، برآشفته شد و نیروهای ارتش، در مناطق سوق الخضار، میدان الاسمر، طلعه العمری، اطراف سرخانه البیسار و خیابان سوریه درگیر شدند و در این درگیری از خمپاره، تیربارهای سنگین و سبک و متوسط استفاده شد.

ارتش لبنان، بالگردهای خود را برای عملیات شناسایی به مناطق مختلف طرابلس اعزام کرد و گشتی های دریایی را در مقابل رود ابوعلی، مامور به گشت زنی کرد و برای این کار، از کشتی جنگی مجهز به سکوهای موشکی استفاده کرد.

این اقدامات ارتش لبنان پس از آن صورت گرفت که گروه های تروریستی در شمال لبنان، تا روز شنبه، شش نفر را کشته و شماری را زخمی کرده بودند.

این درگیری ها پس از آن شدت گرفت که سازمان اطلاعات ارتش لبنان، بامداد پنج شنبه، در عملیاتی دقیق در منطقه الضنیه، تروریستی به نام احمد سلیم میقاتی را به همراه گروهی از تروریست ها به هلاکت رساند.