به گزارش پارس به نقل از فارس، منوچهر متکی در همایش هفتمین رئیس جمهور انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در سالن آمفی تئا تر شهید مطهری دانشکده علوم این دانشگاه با بیان اینکه موضوع هسته ای ایران ربطی به اسرائیل ندارد اظهار کرد: در بحث هسته ای ایران در گذشته اراده سیاسی برای حل این موضوع در غرب وجود نداشت.

*دستیابی به حقوق

وی افزود: در حال حاضر این اراده در کشورهای غربی به وجود آمده که باید از این فرصت ها استفاده کنیم و به حقوق خود دست یابیم.

وزیر امور خارجه دولت های نهم و دهم در ادامه تصریح کرد: هم اکنون باید حق خود را به دست آوریم و آن را با تمام توان حفظ کنیم.

*رژیم جعلی اسرائیل

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شاید برخی بخواهند موضوع هسته ای ایران را به اسرائیل، استکبار و امپریالیسم جهانی ربط دهند تاکید کرد: باید دقت کنیم تا در دام این تعریف ها و حرف ها نیفتیم، درست است که دلایل مختلفی دارد ولی ربطی به اسرائیل ندارد.

عضو سابق کابینه نهم و دهم خاطرنشان کرد: حل موضوع هسته ای و مذاکرات ۵+۱ به رژیم صهیونیستی مربوط نیست و حق دخالت در این کار را ندارد.

*نظریه ای کاملا مردود

وی به نظریه « مردمی بدون سرزمین و سرزمینی به مردم» برای هویت بخشی به رژیم جعلی اسرائیل اشاره کرد و گفت: این نظریه کاملا مردود است زیرا کسانی که به فلسطین آورده شده بودند از یهودیانی هستند که در کشورهای مختلف زندگی می کردند.

*زندگی مسالمت آمیز در فلسطین

متکی اضافه کرد: در سرزمین فلسطین هم از سالیان دور مسلمانان در کنار مسیحیان و یهودیان زندگی مسالمت آمیزی داشتند.

وی با تاکید بر این مطلب که ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم خاطرنشان ساخت: اسرائیل را یک رژیم نامشروع می دانیم.

*مشروعیت بخشیدن به اسرائیل

به گفته وزیر سابق امور خارجه، خیلی ها تلاش کردند با فلسفه بافی، برای رژیم صهیونیستی مشروعیت بسازند ولی با گذشت چند دهه موفق نشدند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی در مجلس هفتم متذکر شد: ۷۰ سال از تشکیل اسرائیل گذشته است ولی آنها حتی نتوانستند با برخی از کشورهای همسایه و اطراف خود رابطه برقرار کنند.

*حق مردم فلسطین

متکی با بیان اینکه هم اکنون سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها غصب شده است ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های بین المللی خود استفاده کنیم تا حق مردم فلسطین به آنها بازگردد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شعار خود را « عمل به شعارهای بر زمین مانده» عنوان کرد و گفت: این در کنار تمام کارهایی است که دیگر دوستان مطرح می کنند.