پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد رضوی- رسوایی سلفی حقارت ، صدای تبلیغات چی های لیست امید را هم درآورده است. معادی و ژوله و نظریه و مهناز افشار هم به سیل منتقدان پیوسته اند و دغدغه حقارت پیدا کرده‌اند. اما یک نکته:

دوستان هنرمند/تبلیغاتچی! برخلاف آنچه سروران سیاسی‌تان ساخته‌اند و خورانده‌اند و متاسفانه شما حضرات هم خورده‌اید و  به دیگران خورانده‌اید، همه حرف/جرم جریان انقلابی نه این بوده است که همین فردا به امریکا حمله کنیم یا جنگ را به خانه ایرانیان بیاوریم; بلکه حرف انقلابیها همین چیزها بوده است که شما ـبله خود شماـ اکنون دارید میگویید.  

همه حرف  انقلابیها از همان ابتدا همین بود که تفکر غیرانقلابی یعنی حقارت و خفت. مصداق عمومی این تفکر هم در لیستهایی بروز و ظهور داشت که برایش پست گذاشتید و ویدئو دادید و تکرار کردید.

واکنشهایتان تعجب آور است. به چه چیزی اعتراض دارید؟ مگر غیر از این انتظار داشتید؟ مگر چیزی غیر از این مطلوبتان بوده که حالا ناراحتید؟ بیایید یک بار برای همیشه مسئولیت پیاده نظام شدن برای اصلاحات را بر عهده بگیرید. وگرنه اجازه بدهید این برائت ها را باور نکنیم؛ این هم جزو بازیگری هایتان است.

علاقه نمایندگان مجلس برای سلفی گرفتن با موگرینی نشانه چیست؟؟!

دکتر مجتبی رضاخواه- آگوست سال ۲۰۱۲ وارد آمریکا شدم. چند هفته از شروع ترم گذشته بود که اعلام کردند قرارست اوباما، رییس جمهور وقت آمریکا در شهر ما، گلدن، سخنرانی کند. 

نه هوس سلفی گرفتن با اوباما به سرم زد و نه به مخیله‌ام خطور کرد که در جلسه سخنرانی‌اش شرکت کنم. سال گذشته هم ترامپ در زمان تبلیغات ریاست جمهوری به شهر ما آمد ولی در جلسه سخنرانی‌اش هم شرکت نکردم.

دلیلش هم واضح است: در شأن خودم نمی‌دیدم که با مقامات سیاسی آمریکا عکس بگیرم. البته اگر هم عکس می‌گرفتم، اشتباهی شخصی مرتکب شده بودم و طبیعتاً به عنوان نماینده مردم ایران این کار را نکرده بودم.

امروز که تصاویر اشتیاق نمایندگان مجلس برای عکس گرفتن با موگرینی را دیدم، گویی غمی در گلویم سنگینی می‌کند. اگر صف‌های کیلومتری مردم شوروی پشت درب رستوران مک‌دونالد در زمان مذاکرات گورباچوف و ریگان، روسای جمهور شوروی و آمریکا، نشانگر حقارت مردم شوروی در برابر فرهنگ آمریکایی بود، علاقه نمایندگان مجلس برای سلفی گرفتن با موگرینی نشانه چیست؟؟!

تا چندی پیش سطح توقعمان از نمایندگان مجلس این بود که در برابر تحریم‌های جدید مصوب کنگره آمریکا چاره‌ای بیندیشند. لیکن پس از دسته‌گل‌های اخیرشان، از این نگرانم که نکند فردا مرتکب افتضاح بزرگتری شوند؛ توقع داشتن که جای خود...

قرار بود نمایندگان مجلس عصاره فضایل ملت باشند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند؛ لیکن در حال حاضر خود بخشی از مشکلند. یک روز بینی افسر وظیفه را می‌شکنند و روزی دیگر عزت‌مان را حراج می‌کنند!

نمایندگان که با تلفن همراه خود خواهان عکس یادگاری با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودند چه کسانی هستند؟

فرج االله رجبی: نماینده مردم شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس، عکس این نماینده مجلس هنگامی که برای گرفتن سلفی حالت خاص گرفته بود، بازتاب منفی در رسانه‌ها پیدا کرد از این رو با صدور یادداشتی نسبت به اقدامی که در حاشیه مراسم تحلیف انجام داد، عذرخواهی کرد. علیرضا رحیمی: نماینده مردم تهران و عضوفراکسیون امید، عکس او از این جهت بازتاب پیدا کرده که او در دوران اسارت، جواب خبرنگار بی حجاب هندی را با شعر معروفش داد اما برای گرفتن عکس یادگاری با «موگرینی» ذوق زده شد. حجت الاسلام احمد مازنی: نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید که یکی از نمایندگان در گفت و گو با صبح نو تاکید کرد ابتدا  آقای مازنی از موگرینی درخواست کرد با نمایندگان عکس یادگاری بگیرد. جالب اینکه او پس از واکنش‌های اجتماعی نسبت به سلفی نمایندگان با «موگرینی» اقدام خود و همکارانش را توجیه و از کنار بازتاب‌های منفی آن عبور کرد. حسین رضا زاده کازرون: نماینده مجلس از حوزه کازرون در استان فارس است. او در انتخابات ریاست مجلس به محمدرضا عارف رأی داده بود.

علی قربانی: نماینده مردم بجنورد و عضو فراکسیون امید است.

2 نماینده خوزستان در مجلس در کادر سلفی جنجالی با موگرینی: همایون یوسفی و اقبال محمدیان نماینده مردم اهواز و نماینده مردم رامهرمز هستند. همایون یوسفی در مقابل بازتاب‌های منفی واکنش نشان داد و مدعی شد: این عکس، کاملاً طبیعی بود و در حاشیه جلسات رسمی چنین عکس‌هایی گرفته می‌شود و نباید این مساله را این‌قدر بزرگ کرد.

همچنین رسول خضری نماینده مردم سردشت، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان،  اللهیار ملک شاهی نماینده مردم کوهرنگ، احمد انارکی محمدی نماینده رفسنجان،  عبدالغفور ایران نژاد نماینده ایرانشهر و سرباز نیز در عکس یادگاری با موگرینی حضور داشتند.

نگاهی به گرایش سیاسی سلفی گیران روز تحلیف 

۱- فرج االله رجبی: نماینده مردم شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس، عکس این نماینده مجلس هنگامی که برای گرفتن سلفی حالت خاص گرفته بود بازتاب منفی در رسانه ها پیدا کرد از این رو با صدور یادداشتی نسبت به اقدامی که در حاشیه مراسم تحلیف انجام داد عذرخواهی کرد.

۲-علیرضا رحیمی:نماینده مردم تهران و عضوفراکسیون امید، عکس او ازین جهت بازتاب پیدا کرده که او در دوران اسارت، جواب خبرنگار بی حجاب هندی را با شعر معروفش داد اما برای گرفتن عکس یادگاری با "موگرینی" ذوق زده شد.

۳-حجت الاسلام احمد مازنی: نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید که معمم است نیز روز گذشته در حاشیه مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم حاشیه ساز شد؛ جالب اینکه او پس از واکنش های اجتماعی نسبت به سلفی نمایندگان با"موگرینی" اقدام خود و همکارانش را توجیه و از کنار بازتاب های منفی عبور کرد...

احمد مازنی عنوان کرد:سلفی با موگرینی نشان دهنده علاقه به اروپا است

از طرف دیگر حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده اصلاح طلب مجلس سلفی با موگرینی را مثبت ارزیابی کرد.

احمد مازنی نماینده اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خانم موگرینی نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف بود، این تصویر علاقه نمایندگان ملت به روابط عمیق و محترمانه با مردم قاره سبز را نشان می دهد.