قدرت‌علی حشمتیان در نشست مشترک دبیران احزاب استان با معاون سیاسی وزیر کشور، که روز  سه‌شنبه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از استاندار خوزستان جهت همکاری در خصوص فعالیت احزاب و افتتاح خانه احزاب استان تشکر می‌کنم.

وی افزود: قبل از انقلاب چند حزب خاص از جمله مؤتلفه، جامعه روحانیت مبارز، جمهوری و طیف اصول‌گرایان فعال بودند. بعد از انقلاب نیز برای تشکیل جریان اصلاح‌طلبان، کسب تکلیف و بعد از مجلس پنجم، از مقام معظم رهبری تشکیل حزب اعتدال‌گرایان را درخواست کردیم و ایشان فرمودند: "خیر دنیا و آخرت شما در این است که آزاد و مستقل باشید." و ما نیز همین موضوع را شعار خود قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: عالم مجاهد، آیت‌الله رفسنجانی نیز می‌گفتند که "احزاب، ضربه‌گیر نظام هستند" و همه بزرگان از جمله شهید مطهری به این حرف انتقاد داشتند که البته بعدا این انتقادات برطرف شد. احزاب باید انتخابات را راه‌اندازی کنند و همیشه فعال باشند، نه این که فقط ایام انتخابات فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۵۴ حزب در کشور داریم که بالغ بر ۵۰ مورد آن ها فعال و مابقی فقط در زمان انتخابات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این که دولت یازدهم زمانی که سر کار آمد، اولین شعارش فعالیت دوباره خانه احزاب بود، گفت: در حال حاضر این خانه شکل گرفته و سه جریان تفکر در کنار یکدیگر با احترام و برادری در آن فعال هستند. هفت نفر اصول‌گرا، هفت نفر اصلاح‌طلب و هفت نفر نیز مستقل و اعتدال‌گرا هستند که فعالیت دارند.

حشمتیان بیان کرد: تا به امروز خانه احزاب را در شهرهای مختلف از جمله گیلان، زنجان، سمنان و یزد افتتاح کرده‌ایم و امروز نیز خوزستان در حال صاحب‌ خانه شدن خانه احزاب است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه چهار و نیم میلیارد تومان به احزاب اختصاص داده شده است تا دوباره پا بگیرند. تفکر باید در جای خود باشد و امیدوارم صمیمیت موجود بین احزاب، حفظ شود و مردم را نیز به اتحاد و همدلی دعوت کنند.

وی بیان کرد: هر مسوولی که به احزاب توهین کرده یا نسبت به آنها کم‌توجهی کند، در واقع به مردم توهین می‌کند و امیدوارم روزی فرا برسد که احزاب به صورت حزبی فعالیت کنند، نه این که فقط در زمان انتخابات فعالیت داشته باشند.

رئیس خانه احزاب کشور گفت: نمی‌پذیریم که به انتخاب ملت در روز قدس توهین کنند، زیرا وقتی فرد انتخاب شده، نماینده تمام کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، استان خوزستان و کرمانشاه به دلیل مرزی بودن، بیشترین صدمه را دیدند ولی تا آخر پای انقلاب و نظام ماندند.