حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی‌و قضایی در واکنش به حادثه روز گذشته مترو شهر ری و مجروح شدن روحانی آمر به معروف گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دور نهم مجلس شورای اسلامی تصویب شد که متأسفانه رئیس جمهور آن را ابلاغ نکردند.

وی ادامه داد: اما به دلیل آن‌که رئیس مجلس آن را ابلاغ کرده قانونی‌ است و بر اساس ‌آن هیئتی متشکل از امام جمعه هر استان یا شهرستان به عنوان رئیس، فرمانداران و استانداران، نواب رئیس و اعضایی از سپاه و نیروی انتظامی برای اجرای این قانون باید تشکیل شود.

نماینده مردم رباط کریم تأکید کرد:‌ تاکنون این قانون عملیاتی نشده و باید دولت هرچه سریع‌تر به آن ورود کند.

حجت‌الاسلام نوروزی همچنین با اشاره به قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد، تصریح کرد: این قانون اکنون در کمیسیون حقوقی‌وقضایی در حال بررسی است که بعد از اصلاح و تصویب به صحن علنی ارائه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی‌و قضایی با بیان اینکه اصولا 30 درصد از قتل‌های کشور به وسیله سلاح سرد انجام می‌شود، گفت: 90 درصد این قتل‌ها با استفاده از چاقو انجام می‌گیرد که براساس قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد، داشتن چاقو هم دارای جرم است البته به دلیل اعتراض نمایندگان استان زنجان به خاطر ساخت‌وساز چاقو در این استان فعلا این قانون در حال بررسی و رسیدگی است.