اکبر رنجبرزاده دبیر هیئت رئیسه مجلس  با بیان اینکه مردم سپرده‌هایی در تعاونی‌ها داشتند که برگشت آنها مبهم است و نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد شده  گفت: نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق واقعی و حقیقی مردم این موضوع را از بالاترین راس دستگاه اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور مطالبه کردند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در حال حاضر بانک مرکزی و نمایندگان دولت در جلساتی که در راستای همین موضوع و سوال از رئیس جمهور است، حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: تصمیم ما بر این است که مشکل مردم را رفع کنیم و هدفمان این نیست که حتما رئیس جمهور در مسیر سوال قرار بگیرد، چون این موضوع در مرحله‌ای است که دولت نخواهد همکاری کند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس در ادامه  با بیان اینکه عدم همکاری دولت را هیئت رئیسه و رئیس مجلس تشخیص ندادند گفت: تشخیص بر این است که دولت همکاری لازم را انجام داده است.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: آخرین پیشنهاد رئیس مجلس بر این اساس بود که ظرف یک هفته بانک مرکزی هر گونه راه‌کاری را ارائه دهد و این موضوع به جمع‌بندی نهایی برسد.

وی در پاسخ به این سوال که طرح سوال از رئیس جمهور منتفی شده بیان داشت: هیئت رئیسه هیچ گونه سوال، تحقیق،  تفحص، تذکر و استیضاحی را قادر به حذف یا منتفی کردن نمی‌داند، اما اگر موضوع حل شود به طور طبیعی منتفی خواهد شد.