زهرا ساعی با اشاره به برگزاری جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون اجتماعی مجلس به‌منظور بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت، اعلام کرد: در جلسه امروز کمیسیون، لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت یا‌‌ همان لایحه تفکیک ۳ وزارتخانه که پیش از این به‌صورت دوفوریتی به مجلس آمد و یک فوریت آن در صحن به تصویب رسید، مورد بررسی قرار گرفت. 

او با بیان این‌که موضوع این لایحه انتزاع و تفکیک وزارتخانه‌های «صنعت، معدن و تجارت»، «راه و شهرسازی» و «ورزش و جوانان» است، خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون اصلی مسئول رسیدگی به این لایحه است، پس از استماع اظهارات اعضای کمیسیون، معاون اداری و استخدامی رییس‌جمهوری، کار‌شناسان مرکز پژوهش‌ها و همچنین شنیدن صحبت‌های موافقان و مخالفان تفکیک این ۳ وزارتخانه، کلیات لایحه به تصویب کمیسیون اجتماعی رسید. 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از تصویب کلیات لایحه، مقرر شد که موارد مربوط به هر وزارتخانه در ۳ کمیته مجزای کمیسیون اجتماعی مورد بررسی ویژه قرار گیرد. 

ساعی در پایان ابراز امیدواری کرد که رسیدگی به این لایحه در صحن تا پیش از معرفی کابینه محقق شود و گفت: امیدواریم تا پیش از تشکیل کابینه دولت دوازدهم و معرفی وزرای پیشنهادی از سوی دولت این لایحه تعیین‌تکلیف شود.