محمود صادقی در همایش فصلی خانه احزاب در جمع دبیران کل و اعضای احزاب سراسر کشور گفت: احزاب باید با توجه به قانون اساسی فعالیت کنند. 

او با اشاره به اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی عنوان کرد: اصل بر آزادی است. در سال ۶۰ وقتی قانون احزاب تصویب شد، مقرر شد احزاب باید از وزارت کشور مجوز بگیرند که شورای نگهبان مخالفت کرد. 

صادقی ادامه داد: شورای نگهبان اخذ مجوز را مخالف قانون اساسی می‌دانست و این قانون را بعد از مدت‌ها بدون مهر تایید کرد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآور شدن حادثه تروریستی هفت تیر عنوان کرد: پدر نیز به فعالیت‌های حزبی ایمان داشتند و مانند شهید بهشتی معتقد بودند حزب، معبد است. 

او خطاب به دبیران کل گفت: اصلاح قانون را خود احزاب باید آغاز کنند، کسی پیش قدم نمی‌شود. قانون جدید در برخی از موارد قدم به جلو است و ماده کمیسیون ۱۰ را می‌توان مثبت تلقی کرد. 

صادقی درباره یارانه احزاب نیز اظهار داشت: قانون احزاب در این مورد توضیح داده و از طرفی دولت هم  طبق قانون موظف شده ردیف بودجه در نظر بگیرد. 

او خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه از سوی دولت غلط است و استقلال حزب را زیر سوال می‌برد و این درست نیست دست دراز کنید زیرا رگ حیات شما زیر نفوذ دولت قرار می‌گیرد. 

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: احزاب نقش موثری در شکل‌گیری دولت‌ها دارند و این ضعف است که در قوانین انتخاباتی اشاره به حضور آنان نشده است. 

او در ادامه افزود: آقای کواکبیان تلاش کرد ردیف بودجه احزاب در بودجه ۹۶ باشد، اطلاع دقیقی ندارم که انجام شده است یا نه.