یک مأمور پلیس بخش امنیت عمومی منطقه «آلپ ماریتیم» که دیروز دوشنبه به ظن دریافت پول از مهاجران در ازای گذراندن آنها از مرز فرانسه-ایتالیا در دادگاه محاکمه شده بود، در پایان جلسه محاکمه خود به 18 ماه زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مأمور پلیس 39 ساله فرانسوی که در روز 19 ژوئن بازداشت شده بود بلافاصله پس از بازداشت خود تحت محاکمه قرار گرفت و به 2 سال زندان و ممنوعیت دائم از اشتغال در مشاغل دولتی محکوم شد.

این مأمور پلیس فرانسوی در جریان جلسه محاکمه خود با اعتراف به اشتباه بزرگ خود عذرخواهی کرد اما قاضی دادگاه اعلام کرد که این تنها یک اشتباه بزرگ نبوده بلکه یک جرم جنایی جدی است که حدود دو ماه و نیم به طول انجامیده است.

این مأمور پلیس فرانسوی از 20 سال پیش در شهر نیس مشغول به خدمت بوده است و طبق اطلاعات موجود طی مدتی که اقدام به قاچاق مهاجران می‌کرده حدود 7 تا 10 نفر را از مرز فرانسه-ایتالیا گذرانده است به گونه‌ای که هر بار با خودروی خود اقدام به انتقال 3 تا 4 مهاجر می‌کرده است.

طبق اطلاعات منتشره از سوی دادستانی، این پلیس فرانسوی در ازای گذراندن هر یک از مهاجران مبلغ 250 یورو از آنها دریافت می‌کرده و نخستین بار این کار را در ابتدای ماه می گذشته انجام داده است.

براساس این گزارش، مناطق ونتیمیل و مانتون از سال 2014 تاکنون محل عبور و ترانزیت بسیاری از مهاجران حاضر در ایتالیاست که سعی دارند خود را به شمال اروپا برسانند.