به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه خبری تودی زمان، یک مقام مسئول در زمینه ساخت و سازهای محلی، اعلام کرد که تغییرات ایجاد شده در 2 ساختمان تاریخی متعلق به رضا ضراب، تاجر ایرانی در منطقه بوسفورو استانبول غیرقانونی است و این ساختمان ها باید به حالت اولیه خود بازگردانده شود.
مقام طراحی شهری منطقه بوسفورو، پس از بررسی تغییرات و طبقات اضافه شده به دو ملک تاریخی متعلق به رضا ضراب، تاجر ایرانی که در جریان پرونده فساد 17 دسامبر 2013، از سوی مقامات قضایی ترکیه بازداشت شده بود، اعلام کرد که این ساختمان ها باید به حالت قبلی خود یعنی وضعیتی که قبل از خریداری شدن توسط رضا ضراب در سال 2011 داشته اند، برگردانده شوند.
ضراب در سال 2011، 2 ساختمان مجلل را در منطقه بوسفورو در محله کانلیکای استانبول به قیمت 40 میلیون دلار خریداری کرد. وی علاوه بر اضافه کردن یک طبقه به یکی از این دو بنای مجاور هم، از طریق دالانی آنها را به یکدیگر متصل کرده و یک آسانسور و یک لنگرگاه اتوماتیک در آنها تعبیه کرده است.
با تصمیم این مقام محلی، تغییرات ایجاد شده در این دو بنا باید تخریب شود.
این مقام محلی همچنین یک شکایت کیفری نزد اداره دادستانی استانبول مطرح کرده و خواستار تعیین 2 تا 5 سال مجازات زندان برای ضراب به خاطر نقض ماده 65 قانون شماره 2863 شده است.
بر اساس این قانون، کسانی که بناهای دارای حفاظت فرهنگی را تخریب کنند، تغییر شکل دهند یا به آنها آسیب بزنند، به 2 تا 5 سال زندان و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.
ضراب قبلا در ترکیه به پولشویی و قاچاق طلا به ترکیه برای دور زدن تحریم های ایران متهم شده بود، اما بعدها تبرئه و از زندان آزاد شد.