سردار غلامحسین غیب پرور  با اشاره به حضور نیروهای مردمی در کنار قوای مسلح عراقی برای آزاد سازی مناطق اشغال شده توسط داعش گفت: پس از خیانت برخی مسئولان محلی موصل و اشغال این مناطق توسط داعش، آمریکایی ها عنوان می‎کردند که آزادی این مناطق از دست تروریست‌ها بیش از 10 سال طول می‌کشد اما همگان شاهد بودند که ملت مسلمان عراق با حضور نیروهای مردمی و داوطلب توانست در مدت نسبتا کوتاهی با برنامه ریزی مرحله به مرحله این مناطق را آزاد نماید.

وی با تاکید بر نقش مرجعیت شیعه در این پیروزی بزرگ گفت: مرجعیت شیعه با فتوای خود باعث حضور گسترده نیروهای مردمی و مسلمان در کنار ارتش عراق گردید و این همان رمز پیروزی ملت ایران بر نظام سلطه می‌ باشد که مردم عراق با بهره گیری از آن توانستند بر گروه های تروریستی – تکفیری فائق آیند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: جای تعجب است که کشورهای دیگر از تجربیات موفق ایران در غلبه بر دشمنان خویش و بر قراری امنیت بهره گیری می نمایند اما برخی در داخل در مسیر دیگری گام بر می دارند که تبعات آن برای کشور خسارت بار خواهد بود.

وی افزود: همانگونه که ایستادگی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس باعث سربلندی ملت ایران گردید، ایستادگی ملت عراق نیز باعث آزادی موصل شد و در حقیقت «ایستادگی و مقاومت» کلید فائق آمدن بر تحریم ها و مشکلاتی است که نظام سلطه برای ملت ها ایجاد می نماید.

غیب پرور با اشاره به حضور قدرتمندانه بسیج در عرصه دفاع از کشور افزود: مردم عزیز ایران اطمینان داشته باشند که بسیج و نیروهای آموزش دیده آن که از متن مردم بر آمده اند، در همه حال آمادگی دفاع از امنیت و دستاوردهای انقلاب اسلامی را دارند و هیچ عاملی نمی تواند این رکن دفاعی کشور را تضعیف نماید.

وی با انتقاد از برخی حاشیه سازی ها در کشور گفت: همه باید مراقبت نماییم که اولویت‌های کشور فراموش نشود و مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان افزود: مردم انتظار دارند حل مشکلات اقتصادی در اولویت فعالیت ها و موضع‌گیری‌ها قرار گیرد.