نشست فعالان عرصه علم و فناوری با هدف هم‌اندیشی بیشتر مسئولان با مخترعان و صاحب‌نظران حوزه علم و فناوری در جهت پیشبرد اهداف علمی کشور به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با سخنرانی مسئولان و مدیران ارشد لشکری و کشوری نمایندگان تشکل‌های علمی و دانش‌بنیان در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

قبل از برگزاری این نشست، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به همراه سردار غیب‌پرور فرمانده بسیج مستضعین و قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری از اختراعات و تحقیقات جدید به ثمرنشسته دانش‌پژوهان بازدید کردند.

سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این نشست  با اشاره به اهمیت ایجاد زمینه اتصال همکاری ما بین نخبگان و دانشمندان کشور، اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها آشنایی کمی و کیفی نخبگان با فعالان حوزه علم و صنعت است. حلقه مفقوده‌ای که اگرچه دستگاه‌های مختلفی در کشور فعالیت دارند، اما حضور بسیج در جهت عمق بخشیدن به آن است.

وی تصریح داشت: باتوجه به حجم بالا و توان گسترده نخبگان در کشور، بسیج در نظر دارد برای ایجاد هم‌افزایی در توان پژوهشگران، مخترعان و مبتکران کشور، قرارگاه جهاد علمی تشکیل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت پیشرفت‌های علمی در کشور و جایگاه ویژه علم در قدرت ملی، گفت: بسیج برای همکاری با دولت و خدمت به انقلاب آمادگی کامل دارد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

سردار غیب‌پرور افزود: امید آن داریم با برگزاری این چنین نشست‌هایی و تشکیل قرارگاه جهاد علمی شاهد شتاب روز افزون در عرصه پشرفت علمی کشور باشیم.