حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در راهپیمایی مراسم روز جهانی قدس در مصلی نماز جمعه کرج، اظهار داشت: روز قدس روز حیات مجدد امت اسلام و تقابل امت اسلام با نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی امریکاست.  امیدواریم در آینده نزدیک با امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیت المقدس نماز جمعه را برپا و روز قدس را گرامی داریم.

وی به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف اشاره و اعلام کرد: حضور مردم در  صفوف نماز جمعه، راهپیمایی روز قدس و پای صندوق‌های رای از اقتدار کشور حکایت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر لزوم ایستادگی در برابر دشمن خاطرنشان کرد: این  یکی از وظایف جامعه اسلامی است زیرا دشمن همواره در صدد ایجاد مشکلات برای مسلمانان است. دشمنان زیادی هستند که چون شیطان جامعه اسلامی را تهدید می‌کنند؛ بنابراین باید از شیاطین پرهیز کرد، امروز شیطان‌های بزرگ قدرت‌های مسلط جهان هستند که با تمامیت‌خواهی جز به اهداف خود به چیز دیگر نمی‌اندیشند.

این نماینده سابق مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به به تغییرات ایجاد شده در نظام پادشاهی عربستان اشاره کرد و گفت: کهولت سن پادشاه این کشور مانع از اجرا اهداف دشمن در منطقه شده است؛ بنابراین استکبار جهانی یک فرد جوان را برای مسند پادشاهی در نظر گرفت تا به اهداف خود برسد.

وی از نیاز استکبار به مزدوران وابسته گفت و تصریح کرد: دشمن در منطقه یک نظام مردم‌سالار را تحمل نمی‌کند از همین رو به دنبال یک رژیم دیکتاتوری همچون عربستان در منطقه است.

وی به تلاش‌هایی که در جنگ تحمیلی برای سرنگونی اسلام و جمهوری اسلامی صورت گرفت اشاره و خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها با ایثارگری جوانان این مرز و بوم راه به جایی نبرد و امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب دشمن نتوانسته خدشه‌ای به انقلاب وارد کند.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت گروه‌های تروریستی در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان و استکبار جهانی نفس‌های آخر خود داعش در موصل را می‌شنوند، این پیروزی با رهبری مقتدرانه و هوشمندانه  به دست آمده است. ایران برای تقویت قدرت دفاعی و افزایش قدرت سرویس‌های امنیتی کشور عراق آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: نخست وزیر مردمی عراق به دنیا پیام داد که  عراق همیشه در کنار ملت ایران می‌ماند و عراق از ایران جداشدنی نیست.

وی با بیان این‌که «رژیم صهیونیستی نماینده نظام سلطه در قلب جهان اسلام است» گفت: باید این غده سرطانی از برابر ملت اسلام برداشته شود. نگرانی صهیونیست‌ها قبل از قدرت دفاعی و موشکی ایران به واسطه قدرت حزب الله لبنان است.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به این‌که «افزایش قدرت دفاعی و موشکی ایران به واسطه ارتقا سطح علمی و دانشگاهی کشور ایجاد شده است»، گفت: افزایش اقتدار علمی کشور مورد تاکید فراوان مقام معظم رهبری است. برخورداری از یک نیروی دفاعی مقتدر در جامعه اسلامی ضروری است؛ بنابراین باید با اقتدار در این مسیر حرکت کنیم؛ امید است شاهد سرنگونی رژیم صهیونیستی باشیم.