محسن کوهکن  با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با حادثه اخیر باید به دو نکته توجه کرد؛ اول اینکه باید تدابیر فیزیکی منسجمی برای اماکن حساس کشور به ویژه مجلس اتخاذ شود.

وی افزود: در این رابطه باید بازنگری شود که اگر نقاط نفوذی وجود دارد که تروریست‌ها می‌توانند با ترفند غافلگیری و تغییر روش از این نقاط نفوذ استفاده کنند، اینها بسته شود که این کار هزینه زیادی ندارد و نتیجه مثبتی هم می‌دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: نکته دوم که مهمتر از نکته نخست است، این است که از هر گونه حرف، مصاحبه و اظهارنظری که باعث پایین آمدن ضریب امنیت ملی ما می‌شود، خودداری شود؛ حتی مراقب باشیم که اگر نوع صحبت‌ کردن مسئولان درباره مسائل سیاسی کشور طوری باشد که احساس پایین بودن ضریب امنیت ملی را به تروریست‌ها منتقل کند، این کار خسارت است.

کوهکن گفت: در این بخش، ارکان نظام و آنهایی که امنیت کشور را تأمین می‌کنند، اعم از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش به هیچ عنوان نباید تضعیف شوند.

وی اظهار داشت: تجربه انقلابی لایتغیر ما این است که اگر فکر کنیم فقط باید در داخل کشور حضور داشته باشیم و دلمان را به امن بودن مرزها خوش کنیم و به کانون‌های اصلی فتنه در بیرون از مرزها توجه نکنیم و خدمات مستشاری ندهیم و یا برخورد نکنیم، باید در داخل پذیرای هزینه‌های این نوع نگاه باشیم.

این نماینده مجلس افزود: در این رابطه باید با یک تحلیل دقیق و واقع‌بینانه، از دستگاه‌هایی که در چارچوب مقررات عمل می‌کنند و مشی آنها در منطقه برخلاف ادعاهای آمریکا یک مشی صلح‌طلبانه و ضد تروریسم است،  حمایت کنیم و از آنها کوتاه نیاییم.