احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو کمیته بررسی حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کمیته با تصمیم و مصوبه هیأت رئیسه مجلس و برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی 17 خرداد پارلمان به ریاست محمد آشوری‌تازیانی نماینده بندرعباس و به عضویت بنده و آقایان بهروز نعمتی نماینده تهران و همچنین محمد جعفری رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: این کمیته تاکنون جلساتی را برگزار کرده و ما بررسی‌هایمان را آغاز کردیم، قرار است ابعاد مختلف حادثه تروریستی مجلس قبل، حین و بعد از حادثه در کمیته مورد بررسی قرار گیرد و به محض اینکه گزارش کمیته آماده شود، آن را جمع‌بندی کرده و تقدیم هیأت رئیسه پارلمان می‌کنیم.

این عضو کمیته بررسی حادثه تروریستی مجلس در ادامه تصریح کرد: کمیته همچنین در راستای پیگیری و بررسی حادثه تروریستی پارلمان، جلساتی را با مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و نظامی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمیته قصد دارد حادثه تروریستی 17 خردادماه مجلس را مورد بررسی میدانی قرار دهد، تأکید کرد: ما به دنبال اتخاذ تمهیدات لازم به منظور بالا بردن ضریب امنیتی مجلس هستیم و پیشنهادات کمیته را به هیأت رئیسه پارلمان ارائه خواهیم کرد.

امیرآبادی یاداور شد: قبلاً مواردی برای بالا بردن ضریب امنیتی پارلمان توسط حوزه ریاست مجلس پیگیری شده است که ما همه این موارد را مجدداً مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته پیگری حادثه تروریستی 17 خردادماه مجلس تمامی فیلم‌های روز حادثه را بازبینی خواهد کرد و بر اساس روش‌های جاری که در بررسی مسائل امنیتی وجود دارد، این فیلم‌ها را بررسی می‌کنیم.