به گزارش پارس، مصطفی کواکبیان شامگاه چهارشنبه در یک اجتماع مردمی در محله بهار کرمانشاه که به دعوت یکی از احزاب اصلاح طلب برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در کرمانشاه به شعار سال اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر حماسه ی سیاسی بوده و مردم با حضور جدی در آن سرنوشت کشور را رقم خواهند زد.

وی افزود: در انتخابات پیش رو باید رساندن وضعیت کشور از وضعیت کنونی به وضع مطلوب مد نظر قرار گرفته و مردم فردی اصلح را در جهت تحقق این امر انتخاب کنند.

کواکبیان گفت: این جمله که رئیس جمهور آینده از قبل تعیین شده غلط است و تنها موجب تضعیف روحیه مردم خواهد بود و در واقع اینگونه نیست.

وی افزود: تک تک آرای مردم در انتخاب رئیس جمهور آینده مهم بوده و باید همه در انتخابات شرکت کنند.

اگر خاتمی بیاید اجماع می کنیم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بر اجماع کاندیداهای اصلاح طلب تاکید کرد و گفت: همانگونه که قبلا هم گفته ام اگر خاتمی بیاید دیگر طرح مناسک را اجرا نمی کنیم و همه اصلاح طلبان بر روی وی اجماع خواهیم کرد.

وی افزود: حکومت امانتی است که به دست مسئولین است و از جانب مردم به آنها رسیده و باید حفظ و نگهداری شود.

تکلیف شده به میدان بیایم/راه تغییر دولت احمدی نژاد را خواهیم رفت

کواکبیان ادامه داد: شیوه حکومت باید براساس عدالت بوده و به ما تکلیف شده است که به میدان بیاییم.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: هر راهی که دولت احمدی نژاد را تغییر دهد پیش رو می گیریم.

وی تصریح کرد: هدف ما تخریب دولت نیست، دولت گذشته خدماتی نیز داشته اما وضعیت و شرایط را به بدترین شکل ممکن کشاند.

کواکبیان با بیان این که دولت باید عدالت و معنویت را در جامعه حاکم کند، افزود: تا بخواهید در دولت گذشته تخلف و بی قانونی رخ داده و قرار نبود با رشوه و رانت خواری کار مردم حل شود.

دبیر حزب مردم سالاری ادامه داد: کشور ما مدعی حل مسائل معنوی علاوه بر مسائل معیشتی است و الگوی اخلاق و معنویت را باید در جامعه پیاده کرد.

وی افزود: رئیس جمهور ما وقتی رای می آورد در برابر قرآن سوگند یاد می کند که خود را وقف مردم، کشور، اخلاق و معنویت کند.

کفگیر ته دیگ خورده است/دولت بدترین ضربه را به تولید زده

کواکبیان با اشاره به بحث یارانه ها گفت: اجرای هدفمندی یارانه ها صحیح نبوده و به گفته مجلس کفگیر ته دیگ خورده است.

وی گفت: دولت بدترین ضربه را به تولید کشور زد و شهرک های صنعتی به سوله تبدیل شده است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: هم اکنون چهار و نیم میلیون دختر ازداوج نکرده بیکار وجود دارد و رقمی دو برابر این نیز پسرهای بیکار و ازدواج نکرده اند و دولت تنها مدعی ۴ تا ۵ میلیون بیکار بوده و با ایجاد اشتغال ۲و نیم میلیون نفر در سال قابل حل است.

دولت کنونی تخصص ویژه ای در اخراجی ها دارد

وی افزود: دولت مدعی اجرای عدالت است ولی به جای اینکه طبقات فرودست جامعه را بالا بکشد طبقات متوسط را نیز سرکوب و به پایین کشیده است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان این که دولت آینده باید دهک های متوسط و فرو دست جامعه را بالا بکشد افزود: دولت کنونی علمی برخورد نکرده و تخصص ویژه ای در اخراجی ها دارد به نحوی که گاهی وزیر را در هوا می زند.

وی ادامه داد: در علم اقتصاد هر یک دلار وارادات به منزله از دست رفتن یک شغل است به صورتی که هم اکنون جانماز چینی هم وارد می شود.

کواکبیانبا تاکید بر این که اگر در مسائل اقتصادی علمی برخورد شود سرمایه گذاران نیز از سرمایه گذاری پشیمان نخواهند شد، گفت: در دولت آینده قصد داریم کارت اعتباری یارانه نقدی ارائه شده و برای خرید کالا به مردم ارائه خواهیم داد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بر مدیریت ارز تاکید کرد و گفت: در هر دولت نسبت به سایر دولت ها روند افزایش دلار روندی دو برابری بوده و این روند در دولت احمدی نژاد به صورت شگرفی تغییر کرد و بازار را شوکه کرد.

مشکلات اقتصادی را گردن جمشید بسم الله می اندازند

وی افزود: در تغییرات و مشکلات اقتصادی تقصیر را گردن جمشید بسم الله انداختند، مگر می شود یک فرد کل سیستم بازار ایران را تغییر دهد؟

وی ۷۰ درصد ناکارآمدی اقتصادی را دولت دانست و گفت: تنها ۳۰ درصد از مشکلات اقتصادی در نتیجه تحریم ها بوده است و عوام فریبی درست نیست.

کواکبیان در خصوص مذاکره با آمریکا و ایجاد روابط با آمریکا گفت: در صورت کسب اجازه از سوی مقام معظم رهبری ۶ ماهه این روابط را ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی، عالی ترین تصمیمات کشور را گرفته و ریاست آن یعنی رئیس جمهور باید آن را به تایید رهبری نیز برساند.

در این مراسم یکی از وکلای پایه یک دادگستری درباره حقوق اقلیت های مذهبی سوال کرد که کواکبیان در پاسخ به وی گفت: حقوق انسانی هر کس باید برابر معیارهای حقوق بشر رعایت شده و با توهین های رسانه ای و سایر موراد نقض حقوق این افراد برخورد واقعی صورت گیرد.

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید دفتری را برای مشاوره و مخصوص رسیدگی به رفع مشکلات اقلیت ها راه اندازی کرده و به رفع مشکلات این افراد بپردازد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: نگاه ما و آموزه های دینی، خیلی نگاه بزرگی بوده و سلیقه هاست که تنگ نظرانه بوده است.

کواکبیان افزود: تمام اقوام و مذاهب در کشور ما نه تنها تهدید نبوده بلکه فرصتند، کشورهای دیگر از نداشته ها استفاده کرده و ما از داشته ها استفاده نمی کنیم.

خط قرمز رهبری رعایت شود

در ادامه این نشست یکی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اما ساز و کار شما هنوز مشخص نشده و مهره های شما در دولت بعدی چه کسانی خواهند بود؟ برخورد شما با غول های اقتصادی چگونه است؟ در عرصه سیاست خارجی تصمیم گیرنده رئیس جمهور نیست برنامه شما در مخالفت رده های بالاتر در جهت ایجاد روابط خارجی چگونه است؟ کواکبیان گفت: تقویت تشکل های دانشجویی از جمله برنامه های آینده من بوده و در واقع ذات مردم سالاری باید در کشور ما تقویت شود، چرا که دموکراسی واقعی در ذات اسلام نهفته است.

وی افزود: نماینده مجلس با ترس از رد صلاحیت نباید سکوت کند و مقام معظم رهبری در راس تعامل است.

کواکبیان ادامه داد: رئیس جمهور این نظام باید در خط رهبری بوده و اگر ساختار اشکال دارد راهکار در قانون اساسی ارائه شده است.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: تا زمانی که سند ملی و میثاق ملی وجود دارد باید کاندیدا شویم و اگر تصمیمات براساس ساختار و خطوط قرمز رهبری رعایت شود تعامل با سایر کشورها ممکن خواهد بود.

وی افزود: حتما تلاش می کنم میر حسین موسوی و کروبی آزاد شوند و برای این امر حتما از رهبری کسب اجازه خواهم کرد.

در پایان دبیر یکی از احزاب اصلاح طلب کرمانشاه خواستار اجماع کاندیداهای اصلاح طلب شد و کواکبیان در پاسخ به وی گفت: اجماع باید با منطق بوده و حتما اتفاق خواهد افتاد و در صورت تعیین کاندیدای مورد نظر همگی بر روی وی اجماع می کنند.