«العموری» دبیرکل شورای وزیران سوریه ظهر امروز (دوشنبه 22 خرداد ماه) با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت برقراری ثبات و آرامش در منطقه گفت: دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری صلح و ثبات و از بین بردن گروه‌های تروریستی در منطقه بویژه در سوریه حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم در این کشور تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی مردم و نیروهای نظامی سوریه رمز پیروزی و نابودی گروه‌های تروریستی در سوریه است.

وی با تأکید بر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در بحران اخیر و نوید پیروزی دولت سوریه در برابر گروه‌های تروریستی افزود: جمهوری اسلامی از هرگونه کمکی در راستای بازسازی سوریه دریغ نخواهد کرد و تجارب بازسازی خرابی‌های هشت سال دفاع مقدس را در اختیار دولت سوریه قرار خواهد داد.

بروجردی در پایان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی میان بازرگانان و بخش های خصوصی دو کشور تأکید کرد.

در ادامه این دیدار العموری دبیرکل شورای وزیران سوریه با تقدیر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران گامهای موثری در برقراری ثبات و امنیت و مبارزه با گروههای تروریستی در منطقه برداشته است.

وی افزود: پیوندهای ناگسستنی میان دو ملت ایران و سوریه همواره در طول تاریخ برقرار بوده است.

دبیرکل شورای وزیران سوریه بر توسعه و گسترش همکاریهای اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: سرمایه گذاری‌های مشترک اقتصادی و حضور شرکتهای ایرانی در بازسازی کشور سوریه به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین منجر خواهد گشت.

وی در پایان به شهادت رسیدن جمعی از کارمندان مجلس شورای اسلامی و شهروندان در حادثه تروریستی تهران توسط گروه تکفیری داعش را تسلیت گفت.