حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در مصاحبه با رادیو گفتگو، ضمن تحلیل موفقیت های ارتش سوریه در مقابل تروریست های تکفیری اظهار کرد: در این چند هفته موفقیت های بزرگی حاصل شده است.

وی گفت: تسلط ارتش و نیرو های مقاومت بر این وسعت سرزمینی از طرف عراق و سوریه که اتصال دو کشور را به وجود می آورد، کم سابقه و حتی بی سابقه است.

شیخ الاسلام خاطر نشان کرد: درست است که این نقاط فاقد سکنه و لم یزرع است ولی به همین دلیل منطقه مناسبی برای نفوذ و رفت و آمد تروریست هاست.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: تروریست ها از جاده بین سوریه و عراق برای انتقال تجهیزات، امکانات و نیرو از رقه و دیر الزور به موصل و نینوا استفاده می کردند و خوشبختانه این منطقه در اختیار مدافعان حرم قرار گرفته است.

وی این تسلط را از نظر سازمانی و تشکیلاتی گام نهایی برای پایانی یافتن حضور تروریست ها در عراق و سوریه دانست و در عین حال گفت: تروریست یک ایدئولوژی است که باید با آن مقابله جدی تری کرد.

شیخ الاسلام یادآور شد: وقتی موصل گرفته شده است تروریست های تکفیری پایتختی ندارند و رو به شکست می روند، از طرفی برخی کشورها در منطقه طرفدار تروریست ها هستند، از جمله رژیم آل سعودی و به گونه ای تلاش دارند این شکست را جبران کنند.

مشاور وزیر امور خارجه افزود: اقدامات تروریستی چهارشنبه در تهران به همین دلیل بوده است ولی در مقابل نیرو های مقاومت از این پیروزی در عراق و سوریه شاد هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا جز طرفداران تروریست ها است و نقشی مخرب را در پرورش آنها بازی می کند، شما برخورد ترامپ را در برابر انفجار تروریستی تهران دیدید، این فرد سمبل تمدن لیبرال دموکراسی غرب است.