"صدیف بدری" سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ، پیرامون بدهی وزارتخانه راه و شهرسازی و اینکه عنوان شده مبلغ این بدهی 10 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: نمی‌توان گفت مبلغ بدهکاری وزارتخانه راه و شهرسازی 10 هزار میلیارد تومان است و اینکه این مبلغ از  10 هزار میلیارد تومان بالاتر یا پایین‌تر باشد تفاوت چندانی نمی‌کند مهم این است که وزارتخانه مذکور بدهی کلانی دارد.
 
وی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام این وزارتخانه صورت کارکرد دارند و بدهکاری‌ها نیز طبیعی است لذا دولت باید برای پرداخت بدهی‌ها برنامه‌ریزی‌ کند.
 
بدری اضافه کرد: البته سال گذشته مقداری از بدهی‌ها پرداخت شد و امسال نیز از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی مبالغی از بدهی‌ها پرداخت می‌شود.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در پاسخ به اینکه فروش اوراق به نوعی فروش آینده کشور است آیا راه دیگری برای پرداخت این بدهی‌ها، وجود نداشت، افزود: در بحث پروژه‌های عمرانی چاره دیگری نبود دولت باید از فرصت‌های بانکی استفاده کند اما فروش اوراق نسبت به ساله‌های گذشته محدودتر شده است.
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی به گونه‌ای است که باید فکری برای آن کرد و فرصت‌هایی هم در بانک‌ها و بازار سرمایه وجود دارد  که باید دولت از آن استفاده کند.
 
بدری خاطر نشان کرد: بحث واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی یکی از راهکارهای پرداخت بدهی‌ها است و امسال در بودجه هم راهکارهایی دیده شده است که امیدواریم با واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی تا حدی مشکلات رفع گردد.