رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره حمایت فراکسیون امید از ابقای مرتضی آخوندی وزیر راه و شهرسازی به‌رغم قربانی شدن 40 مسافر در برخورد دو قطار خط تهران ـ تبریز گفت: یکی از وظایف ذاتی مجلس نظارت است و‌ دو ابزار انجام این وظیفه، سؤال از وزیر و استیضاح اوست.

وی ادامه داد: ‌اینکه ناکارآمدی وزیر راه را به دلایل سیاسی نادیده بگیریم ظلم به مردم است و تا زمانی که وظیفه نمایندگی خود را تحت‌الشعاع سیاسی‌کاری کرده و بر روی بی‌کفایتی و هدر دادن منابع از سوی یک وزیر، چشم ببندیم، کشور توسعه نیافته و از پیشرفت باز خواهیم ماند.

شیران با ابراز تأسف از غلبه یافتن رویکرد سیاسی بر رویکرد کارشناسی در بسیاری از جریانات سیاسی گفت: ما درباره سانحه قطار تبریز ـ مشهد کار علمی و کارشناسی دقیق انجام دادیم که بر طبق آن معتقدیم این حادثه ناشی از سهل‌انگاری، عدم نظارت مسئولان وزارت راه و نیز فقدان استانداردهای اولیه در قطار رخ داده است، از این رو بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی اصرار داریم.

وی با اعلام این که در روز استیضاح مطالب متقنی درباره لزوم کنار رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی از سوی استیضاح‌کنندگان مطرح خواهد شد، اضافه کرد: آن دسته از نمایندگان مجلس که دغدغه برای بقای وزیر راه دارند ای کاش پاسخگوی این همه مشکلات در وزارت راه هم بودند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش حامیان آقای آخوندی جلسه‌ای با لوکوموتیورانان راه‌آهن می‌گذاشتند و درد و دل‌های آنان را می‌شنیدند که برخی از آنان و سایر کارمندان راه‌آهن چهار ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند، در حالی که مدیران راه‌آهن هم حقوق و هم کارانه گرفته‌اند و هم توانسته‌اند منازل سازمانی‌شان را تعمیر کنند.