به گزارش پارس به نقل از کیهان، در این باره پایگاه اینترنتی اخبار روز با حمایت از هاشمی و خاتمی نوشت: تردید و دودلی و وحشتی که بر حلقه اصلی جریان اصلاح طلبی سایه انداخته باعث دلسردی مخالفان است. امثال کیهان اکنون خاتمی را مفسد فی الارض و ستون پنجم و وطن فروشی که باید رد صلاحیت شود، معرفی می کنند اما باید از فرصت انتخابات استفاده کرد.


نویسنده این پایگاه وابسته به اپوزیسیون ادامه می دهد: طبیعی است که در صورت نامزدی این افراد، اعتراض ها و فشارها شدیدتر خواهد شد. من شخصا تمایلی به پیروزی آقای هاشمی ندارم. اما این سلیقه شخصی من است در زمان رای دادن. اگر میان ایشان و خاتمی و دیگران قرار بر انتخاب باشد، به ایشان رای نخواهم داد. اما از حضور ایشان در انتخابات دفاع می کنم. ایشان و صدالبته آقای خاتمی نباید به چانه زنی با حاکمیت ادامه دهند و حضور خود را مشروط به موافقت ایشان کنند.


اخبار روز با اشاره به موضوع بازداشت شدگان فتنه سبز و حصر موسوی و کروبی، خواستار صرف نظر از آنها در موضوع انتخابات شد و نوشت: مگر در دوران اصلاحات که آیت الله منتظری در حبس خانگی بودند، آقایان در حکومت نبودند؟ مگر مجلس ششم را اصلاح طلبان در قبضه نداشتند و ریاست آن در دست آقای کروبی نبود؟ مگر شما آقای خاتمی رئیس جمهور نبودید؟ ولی همان موقع آقای منتظری در حبس خانگی بود. حالا هم شرط شرکت شما نباید آزادی زندانیان باشد. شما (آقای خاتمی) و آقای هاشمی باید بیایید. شرط و شروط هم ندارد، نه با رهبری و نه با هیچ کس دیگری.


اما در مقابل پایگاه اینترنتی گویانیوز نسبت به دخیل بستن محافل اپوزیسیون- به رسم همیشه- به خاتمی و هاشمی نوشت: ۳۴ سال است که به انتخاب بد و بدتر عادت کرده و معتاد شده ایم. آیا در سال ۸۸ نگفتیم رأی ما را دزدیدند و مخالفان ما را دستگیر کردند؟ حالا هم معتادان همیشگی بین دو مهره خاتمی و هاشمی به عنوان بد و بدتر سرمایه گذاری کرده اند. اگر به خاتمی مجال بدهند تازه می خواهد ۸ سال وقت بگیرد تا برگردد به ۸ سال قبل! راستی سقوط در وادی اوهام و خیالات بی پایه تا کجا؟ آیا اینها ساده لوحی و خیالپردازی نیست؟ انسان باید چه قدر ساده اندیش یا عوام فریب باشد که از این قبیل سخنان بزند. آنها آگاهانه چشم خود را به جنبش سبز و قربانیان آن می بندند. کسی نیست بپرسد آقای خاتمی شما تصور می کنید که فردای پیروزی، ما در خانه می نشینیم و به شما فرصت دولت داری می دهیم و از مبارزه و اعتراض صرف نظر می کنیم!


هرچند در این دو طیف تحلیل ها، تعارض هایی دیده می شود اما قدر مشترک چنین تحلیل هایی در دو سوی اپوزیسیون تأکید بر معارضه با جمهوری اسلامی است و اینکه خاتمی و هاشمی چه قدر می توانند به اعتبار کارنامه قانون شکنی های خود در خدمت جریان های ضدانقلاب و ساختارشکن قرار گیرند.