علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به اظهارات نایب‌ رئیس انجمن سنگ آهن که گفته بود با تعطیلی 200 معدن سنگ آهن 30 هزار نیروی کار بیکار می‌شوند، اظهار داشت: ممکن است نوع نگاه افراد به آمار متفاوت باشد اما من آمار را به دقت ندارم و نیاز به مطالعه دارم که بگویم این آمار اساسا درست است یا خیر!
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سالهای گذشته قیمت جهانی سنگ آهن سقوط کرد و تنها از نیمه دوم سال 95 شاهد افزایش نسبی قیمتها بودیم، گفت: متاسفانه در گذشته سنگ آهن به صورت خام هم صادر می‌شد و اکنون شرایط متفاوت‌تر است.
 
 وی با بیان اینکه در شرایط فعلی با کارهای تبدیلی که حول و حوش معادن سنگ انجام دادیم، شاهد افتتاح پروژه‌ها و جذب سرمایه‌های جدیدی در این حوزه بودیم، گفت: تعداد کارخانه‌های فولاد در این دولت اضافه شده است.
 
ربیعی با اشاره به اینکه تمام رسته‌ها از جمله معدن در برنامه اشتغال رسته‌بندی و مسائل خاص خودشان بررسی می‌شود، عنوان کرد: احتمالا بهبود فضای کسب و کار و حمایت خاص خودشان هم در نظر گرفته خواهد شد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معدن و بویژه سنگهای تزیینی برای ما مهم است، گفت: یکی از رسته‌های شغلی آینده سنگهای تزییی خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: معادن به دلیل کاهش قیمت سنگ در سالهای گذشته دچار افت شدند اما از نیمه دوم 95 وضعیت بهبود یافته‌تری دارند.