"حسینعلی شهریاری" نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل ایجاد شده از گرمای شدید در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: تاکنون هیچ اقدام از سوی دستگاه‌های مسئول برای حل بحران در سیستان و بلوچستان صورت نگرفته است و رئیس جمهور در عرصه عمل، هیچ اقدامی نمی‌کند.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: هواشناسی عنوان می‌کند که دمای هوا در برخی شهرها به 56 درجه رسیده است ولی  واقعیت این است که دمای هوا از 56 درجه نیز بالاتر است.

وی با بیان اینکه شاهد افت ولتاژ شدید و قطع برق در استان هستیم، عنوان کرد: به علت قطع مکرر برق این مشکلات موجب خراب شدن و سوختن وسایل خانگی مردم  شده است. 

شهریاری با بیان اینکه وضعیت در استان سیستان و بلوچستان بسیار نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: در زمان قطعی برق در استان، آب مصرفی مردم هم دچار مشکل می‌شود و ترس ما از این است که این مسئله به یک بحران اجتماعی تبدیل شود. 

وی افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان بیشترین رأی را به آقای روحانی داده‌اند، ولی متأسفانه آقای روحانی وعده و وعید می‌دهد و در عرصه عمل اقدامی نمی‌کند. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول چهار سال گذشته  آقای روحانی هیچ اقدام جدی و مثبتی را انجام نداده و اگر پروژه‌ای هم به نتیجه رسیده به خاطر بودجه‌ای بود که مجلس شورای اسلامی برای آن درنظر گرفته بود و یا از دولت‌های قبل، این پروژه‌ها عملیاتی شده بود. 

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته ما شاهد افزایش هوا در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان بوده‌ایم و هیچ اقدام خاصی از سوی دستگاه‌های ذی ربط برای کمک به مردم استان صورت نگرفته است. نباید به گونه‌ای باشد که  کار رأی‌گیری تمام شد، مردم را به فراموشی بسپارند.