به گزارش پارس به نقل از مهر، ایجاد تدابیر امنیتی برای سخنرانی مصطفی کواکبیان در دانشگاه لرستان از نکات قابل تامل بود که روز گذشته فضای این دانشگاه را تحت الشعاع قرار داد. عوامل حراست دانشگاه از ورود خودروها به داخل دانشگاه ممانعت کرده و شماره پلاک خودروهای خروجی را نیز می نوشتند. بازرسی اتوبوسهای دانشگاه و مشاهده کارت دانشجویی دانشجویان از دیگر تدابیر در نظر گرفته شده بود. همچنین علی رغم دعوت قبلی از خبرنگاران برای پوشش مراسم از ورود آنها تا نیمه های برنامه حتی به محوطه دانشگاه جلوگیری به عمل آمد که این نوع برخورد برای خبرنگاران سوال برانگیز بود.

دعوای مجری برنامه و کواکبیان که تا پایان مراسم ادامه داشت از نکات جالب توجه بود که یکی دو باری موجب عصبانی شدن دبیرکل حزب مردمسالاری شد به طوریکه در یکی از بحث ها مجری برنامه از کواکبیان خواست که خونسرد باشد ولی کواکبیان در پاسخ به مجری برنامه گفت که اگر احساس می کند وی عصبانی است می تواند از روی صحنه پایین برود! چرا که تن صدای ایشان اینگونه است و تعبیر به عصبانیت می شود. البته دعوای مجری و کواکبیان به اینجا ختم نشد تا در اواسط بحث مصطفی کواکبیان تهدید کند که اگر بلندگو دست این آقا (مجری برنامه) باشد نمی تواند صحبت کند. حتی در جایی کواکبیان با عصبانت از مجری خواست که حتی او را" تایید" هم نکند! و از مجری برنامه پرسید که اصلا به چه مجوزی صحبت می کند و اگر قرار است مجری حرف بزند که او برود پایین. مجری برنامه نیز در پاسخ به کواکبیان گفت که با این عصبانیت ایشان چگونه می خواهد در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور برود سازمان ملل صحبت کند؟

تشویق ها و کف و سوت زدن های مستمر بعد از هر بار صحبت کردن کواکبیان و در طرف مقابل مجری برنامه موجب به همین ریختن فضای سالن شده بود تا کواکبیان بارها از دانشجویان خواهش کند که وی را تشویق نکنند چون مجری هم تحریک می شود صحبت کند و دوباره با کف زدن هواداران مجری برنامه جو سالن را به هم می ریزد!

همچنین بعد از سخنرانی کواکبیان چند نفر از دانشجویان سوالات خود را مطرح کردند که اولین نفری که برای پرسیدن سوالاتش پشت میکرفون رفت یکی از دانشجویان اصلاح طلب بود. او که سخنانش را با یک شعر در مورد" آزادی" شروع کرد، کواکبیان را با عنوان" سید" خطاب کرد که کواکبیان تصریح کرد که" سید" نیست تا این دانشجوی اصلاح طلب عنوان کند که فکر می کرده ایشان از سادات هستند! این دانشجوی اصلاح طلب همچنین از کواکبیان خواست که با توجه به عدم اقبال عمومی از وی با اجماع بر روی خاتمی زمینه پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات را فراهم کنند و سپس در کسوت وزارت در کنار خاتمی باشد. او گفت که روا نیست کواکبیان به نام جبهه اصلاح طلبان وارد انتخابات شود و رای نیاورد! این دانشجو در پاسخ به درخواست مجری برنامه مبنی بر اینکه سوالاتش را بپرسد گفت: من هیچ اختلاف نظری با آقای کواکبیان ندارم پس سوالی هم ندارم! پس از این اظهارات، کواکبیان از دانشجویان خواست فقط برای طرح سوال پشت تریبون بیایند و سخنرانی نکنند.

در ادامه این برنامه دانشجوی دیگری پشت میکروفن آمد و با طرح این سوال از کواکبیان که آیا به آزادی بیان اعتقاد دارد؛ انتقاداتی را علیه اصلاح طلبان مطرح کرد و وقتی با اعتراض برخی دانشجویان حاضر در سالن برای طرح سوالاتش مواجه شد گفت مگر شعار رهبر فکری شما" زنده باد مخالف من نیست؟ " پس بگذارید حرفهایم را بزنم! که البته پس از بحثهایی که میان موافقان و مخالفان در سالن درگرفت و قطعی میکرفون بخشی از صحبتهای این دانشجو شنیده نشد. وی در پایان صحبت هایش با نقد برخی از مواضع کواکبیان گفت که شما به دنبال درست کردن رادیو و تلویزیون خصوصی هستید تا اولین مجوز آن را به مهدی هاشمی بدهید و" از گوگوش تا سروش" را بیاورید برنامه داشته باشند که باز هم همهمه دانشجویان بلند شد! این دانشجو حرفهایش را با این جملات تمام کرد که بسیاری از شعارهای شما عملیاتی نبوده و کار" حضرت فیل" هم نیست! این مشکلاتی که در مملکت وجود دارد به عملکرد خاتمی و هاشمی برمی گردد؛ بگیر و ببندها و گشت ارشاد مربوط به دولت هاشمی بوده است.

بعد از اینکه این دانشجو حرفهایش را تمام کرد مصطفی کواکبیان در پاسخ به درخواست مجری برنامه برای جواب دادن گفت: ایشان که سوالی نپرسیدند! اصلا سوالی در کار نبود، ایشان فقط یکسره توهین فرمودند! که این سخنان کواکبیان با تشویق های هوادارانش تایید شد. وی همچنین با بیان اینکه نمی داند منظور این دانشجو از" حضرت فیل" چیست، از دانشجویان خواست در سخنان خود رعایت کنند.

دبیر کل حزب مردمسالاری همچنین در بخشی از سخنانش از ترکیب تیم مذاکره کننده هسته ای انتقاد کرد و گفت: من از یکی از دیپلماتهای تیم مذاکره کننده هسته ای سوال کردم که تخصصش چیست، گفت لیسانس ریخته گری دارد! گفتم لابد" ریخت" دیپلماتهای خارجی بدجور است می خواهد برود" ریخت" آنها را درست کند! آخر لیسانس ریخته گری می تواند برای ما دیپلماسی درست کند؟ !

پخش کلیپ" دکتر سلام" نیز از بخشهای این برنامه بود. در این کلیپ از میان کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در قالب بخشهای طنز کنایه هایی زده شده بود.

وی همچنین در برابر اصرار یکی از حاضران مبنی بر حضور خاتمی در صحنه و اینکه حال باید اصلاح طلبان به چه کسی رای بدهند گفت ایشان نمی آید، حالا همه به من رای می دهید؛ مگر غیر از این است!