پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور پرشکوه مردم در انتخابات 96، اظهار داشت: حضور 42 میلیونی مردم در انتخابات حاکی از اقتدار نظام است و این برکت حضور مردم باعث افزایش اقتدار جمهوری اسلامی درصحنه بین‌الملل خواهد بود.

داودی ادامه داد: مردمی که حدود 16 میلیون به آقای رئیسی رأی دادند مجموعه‌ای هستند که صحبت‌ها و مطالبات به حقی دارند و درباره وضع اداری کشور، اشتغال، تولید، بیکاری و وضعیت جوانان  نقدهای جدی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس تأکید کرد: این خواسته‌ها و نقدهای مردم که در 16 میلیون رأی به آقای رئیسی تجلی داشت باید در دولت جدید موردتوجه قرار گیرد و همان‌طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند باید رسیدگی به طبقات محروم و فقیر و رسیدگی به اشتغال و تلاش برای رفع مشکلات فعلی در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد. 

وی با اشاره به عدم عافیت‌طلبی و هزینه کردن رئیسی از آبروی خود برای پیشرفت کشور، تصریح کرد: شخصیت آقای رئیسی برای همه مردم روشن است، ایشان در جایگاه خدمت به امام رضا (ع) بود که شأن آن بالاتر از ریاست جمهوری است چراکه در خدمت امام معصوم هستند اما وی با مناعت طبع خود بر اساس احساس وظیفه وارد عرصه انتخابات شد که متأسفانه شاهد بداخلاقی‌های زیادی ازجمله برخی دروغ‌ها در مناظرات بودیم.

داودی بابیان اینکه آقای رئیسی باتجربه‌ای که به دست آورده ذخیره خوبی برای آینده کشور و مواقع حساس نظام است، یادآور شد: آقای رئیسی نشان داد که با صبر و گذشت و ظرفیت خود می‌تواند این بداخلاقی‌ها را طی کند و قطعاً یکی از ذخایر آینده انقلاب است.