مردم ایالت نورد راین وست‌فالن آلمان (NRW) امروز برای شرکت در سومین انتخابات محلی پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور پای صندوق رای رفته‌اند. شواهد حاکی از این است شمار شرکت‌کنندگان در این انتخابات بالاست.

بنابر گزارش شبکه خبری ARD، شمار شرکت‌کنندگان در این انتخابات 34 درصد ارزیابی شده است که در مقایسه با سال 2012، حاکی از افزایش 5 درصدی است. این انتخابات مهمترین انتخابات ایالتی پیش از انتخابات پارلمانی است. 

شعبه‌های رای‌گیری از ساعت 8 صبح به وقت محلی باز شده‌اند. 13.1 میلیون نفر از شهروندان واجد شرایط رای دادن هستند که می‌توانند تا ساعت 18 در انتخابات شرکت کنند.840 هزار نفر از آنان برای نخستین بار است که در انتخابات شرکت می‌کنند. رای‌دهندگان می‌توانند از بین 31 حزب به حزب مورد نظر خود رای بدهند.

 17.5 میلیون نفر  در ایالت نورت‌راین‌ وست‌فالن زندگی می‌کنند، این ایالت یکی از پرجمعیت‌ترین ایالات آلمان است. در این ایالت مناطق روستایی سنتی و مناطق متفاوت شهری به چشم می‌خورد. این 2 عامل یعنی جمعیت و تنوع بافت اجتماعی باعث شده تا نتیجه انتخابات محلی در این ایالت و تاثیر آن در انتخابات سپتامبر بسیار مهم باشد.

انتخابات پارلمانی آلمان امسال 24 سپتامبر (2 مهرماه) برگزار خواهد شد. احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی به نمایندگی «آنگلا مرکل» که هم اکنون صدراعظم آلمان است، در این انتخابات شرکت خواهند داشت.

مرکل بار دیگر برای شرکت در انتخابات نامزد شده است و در صورت پیروزی برای چهارمین بار عهده دار این سمت خواهد بود. در مقابل حزب سوسیال‌دموکرات قرار دارد که «مارتین شولتس» رئیس پیشین پارلمان اروپا نامزد این حزب است. حزب آلترناتیو برای آلمان‌ (AfD) که دارای گرایش‌های افراطی است هم می‌کوشد تا نقش قابل توجهی در عرصه انتخابات ایفا کند.