به گزارش پارس به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده درصحن علنی امروز (چهارشنبه) مجلس پیش از ورود مجلس به دستور جلسه در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه گفت: در دی ماه سال گذشته آقای احمدی نژاد مصوبه ای با استانداران سراسر کشور در مورد طرح مه آفرین را ابلاغ کرد و این مرکز به دلیل مغایرت آن با مواد ۵۱،۲۴ و ۶۵ قانون برنامه به آن اعتراض کرد.

وی افزود: این طرح اختیار وسیع به استانداران می دهد و هم ترازی مقامات استانداران پایین دستی و امتیازاتی به مقامات بازنشسته می دهد.

نماینده مردم رشت خاطر نشان کرد: در آن زمان بعد از اعتراض نمایندگان رییس مجلس مطابق مصوبات اداره خلاف قانون بودن این طرح را دو بار به دولت ابلاغ کرد و با وجودی که قاطبه نمایندگان هم به این موضوع اعتراض داشتند اما شاهدیم که رییس جمهور برخلاف قانون این طرح را برای اجرا به استانداران ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به تلاش های کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه گفت: همکاران ما در کمیسیون تلفیق تا ساعت دو نصف شب به بررسی لایحه بودجه ۹۲ می پرداختند چون هرکاری باید متناسب با بودجه ای انجام شود؛ پس نمی شود شب خوابید صبح بیدار شد و طرحی را اجرا کرد.

وی اضافه کرد: با این طرح ۵۲۶ هزار شغل قرار است که بی ضابطه ایجاد و افراد استخدام می شود؛ خدا می داند اگر قرار بود این کار مطابق ضابطه، قانون و عدالت انجام شود من و شما و همه نمایندگان برای این کار پیش قدم می شدیم، اما این اتفاق رخ نداد و با وجود تذکرات مجلس باز هم این طرح برای اجرا به استانداران ابلاغ شد.

جعفرزاده خطاب به استانداران گفت: استانداران بدانید این دولت یک ماه بیشتر بر سرکار نیست پس هر کسی این طرح را اجرا کند برخلاف ضابطه عمل کرده است.

وی خطاب به لاریجانی گفت: ما از شما می خواهیم طبق بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه از جایگاه مجلس دفاع کنید. مقام معظم رهبری همه مسوولان و روسای قوا را به قانون مدرای دعوت کرده اند؛ پس از شما می خواهیم که اجازه بی قانونی را ندهید.

به گزارش ایسنا، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما به جا بود، اما جای طرح آن در انتهای زمان جلسه بود.

وی افزود: این موارد تخلف قانونی است که قبلا ابلاغ شده است از دیوان محاسبات هم می خواهیم پیگیری کند تا جلوی تخلفات را بگیرد.