در مناظرات دیروز آقای جهانگیری فرصت را غنیمت شمرد ومسئولیت حفاظت از محیط زیست وپلیس راهور و سازمان بهزیستی کشور را به شهردار تهران سپرد.

 این در حالی است که باید به معاون پوششی رییس جمهور گفت  قطعا اگر اداره تمام این امور به دست مدیریت جهادی قالیباف بود درحال حاضر شاهد هوای آلوده پایتخت ،ریزش معدن ،سیل آذربایجان و خودسوزی زنان سرپرست خانوار نبودیم ؛اما متأسفانه مدیریت این  امور در این مدت به عهده دولت تدبیر بوده ومطالبات شما را دیروز در مناظره خانم ابتکار و وزراء کابینه "حسن روحانی " باید پاسخگو می‌بودند!

در باره ادعا خلاف واقع "اسحاق جهانگیری" درباره آلودگی‌هوا وپسماندهای تهران "علیرضا نور پور " عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست تهران می گوید: انرژی تجدید پذیر که انرژی برگشت‌پذیر نیز نامیده می‌شود، به انواعی از انرژی می‌گویند که منبع تولید آن نوع انرژی، بر خلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر (فسیلی)، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازده زمانی کوتاه مجدداً به وجود آمده یا به عبارتی تجدید شود وتوسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر باعث کمک به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور می‌شود که از عوامل اساسی در رسیدن به توسعه پایدار در هر کشوری هستند.

وی ادامه می دهد: استفاده از انرژی‌های نو از جمله؛ انرژی هسته ای، خورشیدی، بادی و... می‏تواند باعث کاهش وابستگی به منابع فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده از بخش‏های تولید و مصرف منابع انرژی و همچنین باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که تاثیر اساسی بر گرمایش جهانی دارند، ‌شود.

این مسئول با بیان این که تنها عاملی که موجب شده تاکنون انرژی‌های تجدید‌پذیر آن طور که باید توسعه پیدا نکند وزارت نفت است، خاطر نشان می کند: اقدامات شهرداری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر گام موثری در توسعه علمی کشور است

عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر تصریح می کند: تنها عاملی که موجب شده تاکنون انرژی‌های تجدید‌پذیر آن طور که باید توسعه پیدا نکند وزارت نفت است وبا یک سیاست‌گذاری مناسب می‌توان به سمت توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر رفت به همین دلیل لازم است که پتانسیل‌های کشور به درستی دیده و از آنها به نحو احسن استفاده شود.

علیرضا نورپور در ادامه می گوید: به نظر من وزارت نفت تنها عامل اصلی این مساله است، چرا که منافعی در این میان برای وزارت نفت دیده شده که مانع توسعه تجدید‌پذیر‌ها می‌شود. تاکنون شهرداری اقدامات خوبی در زمینه‌ی تجدید‌پذیر‌ها انجام داده است. با استفاده از انرژی‌ تجدید‌پذیر در بوستان‌ها موجب علاقه‌مندی افکار عمومی به این مساله می‌شود. کاری که شهرداری در سال‌های اخیر در این عرصه انجام داده بی‌شک تبعات مثبتی را در پی داشته است. با توجه به این‌که انرژی‌های فسیلی ارزان‌تر است مردم تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در این عرصه ندارند، لذا لازم است که دولت حمایت‌های بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیرات منفی استفاده از نیروگاه‌ها برای تولید برق عنوان کرد: این مساله موجب آلودگی می‌شود لذا لازم است هر چه بیشتر انرژی‌های فسیلی جایگزین انرژی‌های تجدید‌پذیر شود. ایران باید با استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در عرصه توسعه تجدید‌پذیر‌ها برنامه‌ریزی‌های متعددی را در نظر بگیرد و در حوزه انرژی خورشیدی از پتانسیل زیادی که در ایران در این عرصه وجود دارد استفاده کند.

عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: با یک سیاست‌گذاری مناسب می‌توان به سمت توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر رفت به همین دلیل لازم است که پتانسیل‌های کشور به درستی دیده و از آنها به نحو احسن استفاده شود.