مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورا در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به سخنرانی 5 ساعته رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا رهنمودهای ایشان و مباحث مطرح شده در آینده جوانان موثر خواهد بود.

وی یکی از مشکلات امروز کشور را در حوزه ادبیات عنوان کرد و افزود: بر تولید آثار ادبی با الهام از آثار و سبک زندگی دیگر کشورها مواجه‌ایم که این موضوع اقشار جامعه و بخصوص کودکان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تولید داستان و محتوا در حوزه کودکان را بسیار کم و لاغر توصیف کرد و گفت: مسؤولین باید به این حوزه بیشتر توجه کنند چرا که حیثیت شهر به این تولیدات بازمی‌گردد.

شاکری در پایان اقدام سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در گردآوری خاطرات بازنشستگان را در خور تحسین ذکر کرد و اظهار داشت: اثری در ادبیات کشور در حوزه بازنشستگان با این اقدام باقی خواهد ماند که با توجه به اجرای این طرح و سایر عملکرد شهرداری تهران در حضور بازنشستگان می‌توان ادعا کرد که بهترین نوع تکریم و خدمات‌دهی  در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران صورت می‌پذیرد.