پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- برخلاف مناظره اول که جهانگیری با روحیه جنگندگی ظاهر شد و موجب جلب توجه بدنه تند اصلاح طلبی شد اما مناظره دوم وی هیچ ظهور و بروز جدی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، عدم تحرک جدی جهانگیری موجب شوالات جدی در بدنه تند اصلاح طلبان شد به طوری که برخی در فضای مجازی مخصوصا فضای توئیتر حملات شدیدی را به وی داشته اند.

حتی برخی معتقدند خواندن بیانیه نوشته شده توسط جهانگیری نشان می دهد که روحانی به شدت از اینکه وی برجستگی بیشتری نسبت به وی یافته ابراز نگرانی کرده و خواستار آن شده که صرفا این مواردی که برای وی مکتوب شده است قرائت شود.

اما وی در یک حرکت لجبازانه حاضر نشده این موارد را حفظ و بدون استفاده از نوشته بیان کند.

از طرف دیگر کارگزاران در جمع بندی های خود بر این باورند که حسن روحانی رأی نمی‌آورد و جهانگیری باید در صحنه بماند.

بر این اساس تاکید می کنند که در هفته آخر روحانی را متقاعد کنیم به نفع جهانگیری کنار برود! 

از طرف دیگر هم دولتی‌ها فشاری روی جهانگیری را شروع کرده‌اند و معتقدند او مهره مخفی بازی اصلاح طلبان است. 

اصلاح طلبان با نظرسنجی‌هایی که تا قبل از مناظره بوده که شیب آرای جهانگیری روند نزولی داشته، به رئیس دولت اصلاحات گفته‌اند به صحنه بیاید و از جهانگیری که به زعم آنها چهره سفیدی دارد حمایت کند.

اصلاح طلبان می گویند احتمال پدیده شدن جهانگیری در این انتخابات هست و برای همین خیلی فشار می‌آورند که رئیس دولت اصلاحات این کار را انجام بدهد. 

حالا باید دید در روزهای آینده چه تصمیمی گرفته می‌شود.

اما شواهد مخصوصا مناظره دوم نشان می دهد که جهانگیری نمی خواهد مورد هجمه حلقه اعتدال قرار گیرد و احتمالا با روحانی همراهی نشان می دهد.