رضا تقی‌پور با اشاره به اینکه در جلسه شورای شهر تهران اسناد و مدارک بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران و بانک‌ها اعلام شده است، اظهار کرد: علیرغم اینکه میزان این بدهی اعلام شده اما متأسفانه برخی از اعضا به دنبال سیاسی جلوه دادن بدهی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: طبق گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران ۲۰ هزار میلیارد تومان است که اسناد و مدارک آن نیز موجود است.

تقی پور با انتقاد از برخی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اعلام بدهی ۶۰هزار میلیارد تومانی شهرداری گفت: اعلام اینگونه مسائل با هدف سیاسی انجام می‌شود چرا که هیچ منطقی برای این بدهی وجود ندارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه شهرداری تهران طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبقه مصوبات شورا اقدام به اجرای پروژه‌ها کرده است، افزود: هیچ طرح و پروژه‌ای خارج از برنامه شورا نبوده و چنانچه این پروژه‌ها در سال‌های گذشته انجام نمی‌گرفت امروزه باید با هزینه چندبرابری آنها را اجرا می‌کردیم.

تقی پور اظهار امیدواری کرد: اعضای شورای شهر تهران برای جلب اهداف سیاسی خود متمرکز بر اعلام غیرواقعی اعداد و ارقام نکنند تا شورای چهارم با موفقیت به پایان برسد.