حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم نکونام، در یادواره شهدای فرهنگی نوش آباد اظهار کرد: عدم بصیرت، عامل انحراف از مسیر است و  کسی که از بصیرت، رهبری و واقعیت فاصله گرفت راه خود را از دست می‌دهد و گمراه و منحرف می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان ها باید دارای بصیرت باشند و بدانند وظیفه و تکلیف آنها چیست تا در مسیر سعادت و هدایت قرار گیرند. عمل به تکلیف همراه با بصیرت، عامل عاقبت بخیری است و البته این تکلیف و  بصیرت با سختی‌هایی نیز همراه است که باید به جان خرید.

نکونام تاکید کرد: همانطور که مردم در بیماری به متخصص رجوع می‌کنند در انتخابات نیز به متخصص رجوع کنند و بگذارند عمل فردی آنها دارای حجت شرعی باشد.

وی افزود: بعضی‌ها از طریق سفارت‌خانه‌های خارجی، تریبون‌ها و فضاهای مجازی بر کم رنگ کردن نقش انقلابی مردم و عدم حضور آنها در انتخابات تلاش می‌کنند، ولی ملت ایران همواره نشان داده است که آنها به این مقاصد خود نمی‌رسند و ناکام می‌مانند.

مشاور دادستان کل کشور با اشاره به نامه امام علی(ع) خطاب به عثمان بن حنیف فرماندار بصره، افزود: بر اساس کلام امیرالمومنین علی(ع) هیچ جامعه‌ای پیروز و سعادتمند نمی‌شود مگر اینکه دارای رهبری الهی باشد که این مساله مهمی است که در تاریخ ماندگار شد.

‌نکونام گفت: جامعه‌ای سعادتمند و در هدایت است که دارای امام باشد، به امام خود اقتدا و از وی کسب نور کند. بنابراین امام منبع لایزال نور الهی است پس سرنوشت خود را جایی رقم بزنید که متصل به علم الهی و امامت باشد چون انسان عاقل دارای تکلیف است.

وی با تاکید بر اینکه بهترین دفاع به قول فوتبالیبست ها حمله است، افزود: هر کجا کوتاه آمدیم دشمن جلو آمد و هر کجا قوی رفتیم دشمن عقب رفت.

مشاور دادستان کل کشور گفت: باید نحوه دفاع و هجوم را از شهدا یاد بگیریم. شرکت در یادواره شهدا با درس گرفتن از آنها و تداوم آرمان‌هایشان بسیار نیکو و احسن است. دفاع از اسلام، قرآن و حریم ولایت هدف و آرمان همه شهداست که حتی در وصیتنامه‌های خود نیز به آن سفارش کرده‌اند.

وی گفت: نه نیروی نظامی و نه تکنولوژی نظامی، بلکه مردم جنگ را به پیروزی رساندند.

وی، با اشاره به انفجار برج های دوقلو در نیویورک گفت: آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر مرزهای امنیتی خود را تا افغانستان گسترش داد و به خاورمیانه آورد و طالبان، عبدالمالک ریگی، داعش و جیش النصره را درست کرد.

نکونام، عنایت شهدا و معجزات و امدادهای غیبی آنها را نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا در نبرد با کفار محسوس دانست و گفت: در جنگ 33 روزه، حزب الله به اذعان سید حسن نصرالله با امداد غیبی شهدا به پیروزی رسید.