به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در چهل و ششمین نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اینکه وزیر اطلاعات هاشمی رفسنجانی را که از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری است به عنوان یکی از عوامل فتنه ۸۸ عنوان کرده و این اقدام بر اساس گفته های رئیس قوه قضائیه دخالت در انتخابات است، گفت: آقای مصلحی باید خودشان توضیح بدهند. به نظر شخصی من اگر اطلاعاتی داشته باشم جواب روشن به شما نمی دهم زیرا مجاز نیستم اطلاعاتی که روزی مسئولش بودم را اعلام کنم.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین پرونده صادق لاریجانی گفت: موضوع پیچیده و حاد نیست باید بروید ببینید آیا زمینهایی که به ایشان داده شده طبق قانون بوده یا نه. آیا مسئولینی که آن زمان زمینها را داده اند قانونی داده اند یا خلاف قانون. اگر بر حق باشد یا خلاف آن موضوع پرونده تغییر می کند.

دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی هماند قالیباف پرونده باز قضایی دارند آیا احتمال رد صلاحیت آنها وجود دارد گفت: داشتن یا نداشتن پرونده حتی اگر آنها محکوم شده باشند یا نشده باشند دلیل بر رد صلاحیت نیست و تشخیص آن بر عهده شورای نگهبان است.

محسنی اژه ای در مورد دو تبعه کشور آذربایجان که به تازگی دستگیر شده اند نیز گفت: پرونده در حال رسیدگی است و نمی توانم جزئیات آن را مطرح کنم ولی امیدوارم زیاد طول نکشد.

خبرنگاری از سخنگوی قوه قضائیه پرسید بسیاری از کارگران شرکتهای آریا مشکل مطالبات مالی دارند وضعیت این شرکتها به چه صورت است که پاسخ داد: شرکتهای آریا سه نوع هستند. نوع اول فعال بوده و با مدیریت قوه قضائیه فعال تر شده اند و قوه قضائیه خدمت بزرگی انجام داد. شرکتهای نوع دوم راه اندازی نشده بودند و کارکردی هم ندارند ولی کارکنان آنها حفظ شدند و شرکتهای سوم هم نیمه فعال بودند و الان هم دارند کار می کنند البته برخی طلبکار بودند. موضوع از این قرار است که گروهی از کارمندان آریا به دستور رئیس شان در پذیره نویسی بانک آریا شرکت کردند ولی پولی ندادند و خودشان هم گفته اند این پول از ما نبوده ولی برخی می گویند ما پول داده ایم برای همین به قاضی دستور دادم اگر آنها درست می گویند پول آنها داده شود.

خبرنگاری سئوال کرد اظهارات آقای مصلحی در مورد آقای هاشمی در مقام عضو هیئت اجرایی نوعی دخالت در انتخابات است و این خودش جرم است، محسنی اژه ای پاسخ داد: بر اساس قانون اعضای هیئت اجرایی انتخابات حق ندارند خودشان کاندیدا باشند و اظهارات آقای مصلحی دخالت محسوب نمی شود.