به گزارش  پارس ، مهر به نقل از آسوشیتدپرس، حزب دموکرات آزاد آلمان (اف دی پی) " راینر برودرل" را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست صدراعظمی این کشور در انتخابات ماه سپتامبر معرفی کرد.

این حزب که از مهمترین هم‎ پیمانان آنجلا مرکل محسوب می شود با برگزاری کنگره ای در شهر نورنبرگ فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز نمود و ضمن حمایت از ائتلاف حاکم بر این کشور، عنوان داشت که موقعیت فعلی ژرمن ها دلیلی موجه برای ادامه حضور آنها در قدرت است.

مرکل و برودرل

برودرل که وزیر سابق اقتصاد آلمان است در نطق ۷۵ دقیقه ای کنفرانس حزب دموکرات آزاد در برلین گفت: مردم صدایی قدرتمند برای آزادی می خواهند. فرصت برای ما فراهم است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و می خواهیم از آن استفاده کنیم.

برای انتخاب برودرل که از از اکتبر ۲۰۰۹ تا می ۲۰۱۱ در دولت مرکل وزیر اقتصاد بود هیچ گونه رای گیری رسمی انجام نگرفت اما شرکت کنندگان در کنفرانس با بالا بردن دست نشان دادند که او از حمایت چشمگیر حزب برخوردار است.

انتخابات صدارتی آلمان در تاریخ ۲۲ سپتامبر سال جاری میلادی برگزار می شود. در این میان هر چند شخص مرکل وضعیت خوبی در میان مردم دارد اما احزاب هم پیمان وی، مقبولیت چندانی در میان ژرمن ها ندارند و همین موضوع ممکن است در نهایت به زیان وی تمام شده و دیگر او و هم پیمانانش، اکثریت کرسی ها را در" بوندستاگ" (مجلس آلمان) در اختیار نگیرند.