مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس نهم صبح امروز (پنج‌شنبه) در دومین مجمع عمومی و ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرارمان این نبود که از مردم بگذریم و به خودمان برسیم و بعد نجومی‌بگیر شویم. 

وی افزود: قرارمان این بود که از خود بگذریم تا به مردم برسیم و مردم نیز به خدا برسند، اما امروز موجودی به نام بانک‌ها درست کرده‌ایم که قرار بود یار شاطر باشند اما یار خاطر شدند. 

بذرپاش با تأکید بر اینکه مردم گله‌مند هستند و حق دارند که گله‌مند هم باشند، گفت: با این نظام بانکداری که در کشور رقم زده‌ایم، مردم حق دارند که گله‌مند باشند. قرارمان نبود که هزارتومان به مردم وام بدهیم و یک‌هزار و دویست از مردم پس بگیریم. 

عضو هیأت رئیسه مجلس نهم خاطرنشان کرد: مردم گله‌مند هستند، چون قرار نبود برای 10 میلیون وام ازدواج با هزار بدبختی با بانک‌ها مراجعه کنند و اما و اگر بیاورند، از آن رو 8 هزار میلیارد پول از صندوق برداشته می‌شود و می‌گویند معوقات بانکی بوده است. 

وی با بیان اینکه شاید برخی‌ها از من خرده بگیرند که صحبت‌های شما کارشناسی نیست، گفت: عین این صحبت‌ها کارشناسی است، ما خیلی از موضوعات را به کمیته‌های کارشناسی ارجاع می‌دهیم که خود کمیته‌ها عاملی برای کار نکردن هستند. 

عضو هیأت رئیسه مجلس نهم با تأکید بر اینکه شاهد رکود بی‌سابقه در 50 سال گذشته هستیم اظهار داشت: ما ریگی را از آسمان پایین کشیدیم ولی صدهزار میلیارد تومان قاچاقی که از جلوی چشم‌مان رد و بدل می‌شود را نتوانستیم جلویش را بگیریم. 

بذرپاش ادامه داد: معلوم است که مردم گله‌مندند وقتی سالی 25 میلیون تن محصولات کشاورزی وارد می‌کنیم در حالی که 100 هزار مهندس کشاورزی جلوی چشم‌مان بیکار هستند و 15 میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی به خاطر مدیریت نامطلوب آب، هرز می‌رود. 

وی نقدینگی در کشور را یک‌هزار و 200 میلیارد تومان عنوان و تأکید کرد: بانک‌ها در سال 95، 700 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند و امروز آن بانک‌ها در کشور یک دولت هستند و هیچ دولتی هم نتوانسته حریف آنها شود. 

عضو هیأت رئیسه مجلس نهم هشدار داد: امروز یا جمهوری اسلامی موفق می‌شود که بانک‌ها را تغییر دهد یا بانک‌ها جمهوری اسلامی را تغییر خواهند داد، بنابراین با این مدل بانکداری، تأمین اجتماعی و نظام مالیاتی محال است رونق صورت بگیرد. این بانک‌ها هم نمی‌خواهند تولید رونق بگیرد، چون پول‌ها از بانک‌ها خارج می‌شود. 

بذرپاش با بیان اینکه آمار در کشور برای کتمان حقایق و واقعیت نیست، گفت: امروز از اوایل انقلاب، آموزش عالی در کشور 25 برابر افزایش پیدا کرده و ما نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم بلکه با پول جمهوری اسلامی و با نظم مقاله‌نویسی، مشکلات آمریکا و کانادا را حل کرده‌ایم. 

وی با اشاره به گزارش مرکز مطالعاتی دولت خاطرنشان کرد: ما دولت مسئله‌حل‌کن می‌خواهیم نه دولت مسئله اعلام‌کن. 

عضو هیأت رئیسه مجلس نهم در مورد نهادهای نظارتی و وجود فسادهای اقتصادی نیز گفت: فسادی که هر روز مردم را آزار می‌دهد راهش نهادهای نظارتی نیست، چرا که اگر حقوق‌های نجومی را مردم و رسانه‌ها اعلام نمی‌کردند چه کسی متوجه می‌شد؟ 

بذرپاش با بیان این مطلب که ما دولت شیشه‌ای می‌خواهیم، به ضرورت اصلاح ساختار اداره کشور اشاره و تصریح کرد: این امر یک شرط لازم اصلاح کشور است. 

به گفته بذرپاش، بسیاری از قول‌هایی که به مردم دادیم هنوز محقق نشده است، 6 برنامه توسعه در سازمان برنامه و بودجه نوشتیم اما اثر این برنامه‌ها در برخی روستاها و شهرستان‌های کوچک چه بوده است؟ این نامزد دوازدهمین دوره انتخاباتی ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه ما دولت بانشاط می‌خواهیم، اظهار داشت: دولت خسته به کار ما نمی‌آید. 

عضو هیأت رئیسه مجلس نهم افزود: قرار بود دیپلماسی به اقتصاد یارانه بدهد، اما امروز بازار ما که ناموس ما در کشور است امروز از طریق دیپلماسی به فرانسه یارانه می‌دهد. 

وی گفت:‌ با هم بودن و دور هم جمع شدن ما پیروزی است و این نسل، نسل خمینی و خامنه‌ای‌ها است که از آن حاج قاسم سلیمانی بیرون می‌آید اکبر گنجی. نسل ما به رجایی‌ها می‌نازد نه بنی‌صدرها.